۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۳۲

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

طرح «مهرواره محله همدل» در گلستان اجرا می شود

طرح «مهرواره محله همدل» در گلستان اجرا می شود

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای طرح «مهرواره محله همدل» در گلستان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح «مهرواره محله همدل» در گلستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با رویکرد تقویت زنجیره تواصی و ایجاد امید و خودباوری و همدلی با بهره گیری از آموزه های دینی در محلات استان گلستان اجرا می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح به دنبال جریان سازی و ایجاد مشارکت و هم افزایی هستیم تا مردم در قامت محلات و با پیوست مسجد و راهبری شبکه امامت با استفاده از ظرفیت های هر محله و با نگاه مومنانه مشکلات را حل کنند.

دیلمی ادامه داد: اگر این اتفاق در محلات نهادینه سازی گردد، باعث ایجاد گفتمان سازی نشر فضیلت ها و ایجاد مشارکتی بسیار قوی در بین مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به سامانه پیش بینی شده برای این طرح ابراز کرد: مردم جهت شرکت در مهرواره محله همدل می توانند عدد ۱ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ پیامک کنند و پس از دریافت فرم الکترونیکی می توانند مشکلات محله خود را انتخاب و برای حل آن اقدام کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: کانون های فرهنگی و تبلیغی و سایر تشکل های مردمی پس از احصا مشکلات محله خود با محوریت و راهبری امام محله با برنامه ریزی، اقدامات لازم را در راستای رفع مشکل انجام می دهند.

وی اضافه کرد: پس از طرح مواسات که سال گذشته با هدف همدلی مردم در رفع نیازها و رسیدگی به آسیب دیده گان کرونا اجرا شد، مهرواره محله همدل به عنوان مرحله بعد با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری طراحی و اجرا شد.

معرفی افراد تاثیر گذار محله در قالب طرح مهرواره محله همدل

دیلمی یکی از اهداف مهم این طرح را معرفی افراد تاثیر گذار در هر محله عنوان کرد و افزود: در قالب این جریان سازی، تلاش خواهیم کرد تا در محلات مختلف استان، الگوهای رفتاری شایسته را به عنوان «مردم ماه» به یکدیگر معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در بین این مردم می تواند کاسبی باشد که در این مدت توانسته با حداقل سود و تخفیف اجناس خود را بفروشد و یا افراد دیگری که با رفتار دینی، اخلاقی و… خود توانسته اند در زندگی و رشد محله تاثیر بگذارند، معرفی و از آنها تقدیر می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان یکی از موضوعات مهم را همبستگی دانست و گفت: نقش همبستگی در تعالی، بالندگی، مشارکت در لایحه های اجتماعی جامعه بسیار مهم است.

وی افزود: وقتی به جنگ روانی دشمن نگاه می کنیم، مشهود است که دشمن این جنگ را راه انداخته تا مردم را نسبت به آینده نا امید کند.

دیلمی در پایان ابراز کرد: طرح مهرواره همدل بعد از ۲۰ خرداد ماه با تشکیل تیم داوری و با همیاری مردم، برترین محله را معرفی می کند، محلات بعد از مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می کنند و در مرحله کشوری به محله برتر ۲۰۰ میلیون، محله دوم ۱۰۰ میلیون و محله سوم ۵۰ میلیون ریال از ناحیه بنیاد هدایت هدیه دریافت می گیرد.

کد خبر 5203216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha