۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

توسط هنرمندان قزوینی صورت گرفت؛

طراحی پوستر تور زیارتی سیاحتی قزوین - قدس شریف

طراحی پوستر تور زیارتی سیاحتی قزوین - قدس شریف

قزوین - مسئول کارگاه یک روزه طراحی پوستر تور فلسطین گفت: همزمان با روز قدس، کارگاه یک روزه طراحی پوستر تور فلسطین در نگارخانه مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار شد.

محمد برین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری رویداد طراحی پوستر تور زیارتی سیاحتی قزوین- قدس شریف اظهار کرد: این کارگاه با هدف همبستگی طراحان گرافیک با مردم فلسطین در حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگاه طراحان با این نگاه که فلسطین آزاد شده است، پوستری با عنوان تور زیارتی سیاحتی قزوین به قدس شریف را طراحی می‌کنند.

این هنرمند قزوینی با اشاره به ویژگی پوسترهای این کارگاه اظهار کرد: پوسترهای این کارگاه، رویکرد تراکت پوستر دارد. به این دلیل که طراح بتواند در پوستر بیشتر از متن استفاده کند و در جذب مخاطب عام موفق تر عمل نماید.

برین به چگونگی برگزاری این کارگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا و اهمیت روز قدس، کارگاه را بصورت حضوری و آنلاین برگزار کردیم.

این استاد گرافیک ایده طراحی پوستر تور فلسطین را خلاقانه عنوان کرد و افزود: تور زیارتی سیاحتی قزوین به قدس شریف ایده بسیار جذاب و جالبی است. این ایده فارغ از ایده‌های کلیشه ایی مطرح شده در روز قدس است. هر ساله در روز قدس موضوعات تکراری مطرح می‌شود که جذابیت این روز مهم را برای هنرمندان کاهش داده بود. اما امسال با این ایده خلاق شاهد استقبال بیشتری از هنرمندان شده‌ایم.

برین به اهمیت ارتباط هنرمندان با حوزه هنری اشاره کرد و اذعان داشت: ایجاد بسترهایی این چنینی موجب می‌شود همبستگی بین هنرمندان و دستگاه‌های مربوطه در جهت نیل به اهداف ارزشمند افزایش یابد. الحمد الله حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین شرایط این امر را بوجود آورده است و امیدواریم که بتوانیم با حضور هنرمندان جوان اتفاقات خوبی را برای انقلاب اسلامی رقم بزنیم.

استاد گرافیک این کارگاه تاکید کرد: بدون شک هنر، به هر آنچه در این عالم وجود دارد، ویژگی ماندگاری می‌دهد. لذا باید به هنرمندان توجه ویژه‌ایی داشت. در واقع دولت‌ها می‌بایست در حمایت و تأمین موضوعات اقتصادی هنرمندان راهکارهای کارآمد و سازنده ایی داشته باشند تا موضوع هنر و اقتصاد اجرایی شود.

گفتنی است؛ پوسترهای این کارگاه از بعد از ظهر روز قدس رونمایی و انتشار خواهد یافت.

کد خبر 5206378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha