۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

معاون استاندار البرز:

یک‌سوم البرزی‌ها حاشیه‌نشین هستند

یک‌سوم البرزی‌ها حاشیه‌نشین هستند

کرج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در استان البرز حدود یک سوم جمعیت حاشیه‌نشین هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نورمحمد فردی ظهر شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات اساسی کلانشهرهای کشور است که اوج آسیب‌های اجتماعی خودکشی است که باید با برنامه‌ریزی و مشاوره و کار تحقیقاتی در جهت کنترل و مدیریت این آسیب اهتمام شود.
وی افزود: درست است که هر مجرمی متناسب با جرم باید مجازات و اقدامات پیشگیرانه انجام شود ولی از آسیب‌های اجتماعی باید با تکیه بر محورهای فرهنگی و پژوهشی برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در حقیقت مثل آسیب‌های طبیعی هستند مانند زلزله اگر به آنها رسیدگی نشود تخریب به همراه دارند و بازسازی آنها مشکل می‌شود.

وی افزود: مبنای کار ما در آسیب‌های اجتماعی سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی است که باید با حساسیت پیگیری و اقدام شود.

فردی گفت: در استان البرز حدود یک سوم جمعیت حاشیه‌نشین هستند که تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
وی افزود: باید تهدیدات و چالش‌ها در این خصوص شناسایی و تبدیل به فرصت شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی باید فراگیر شود چرا که یک تشکیلات به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

فردی گفت: در هر صورت خودکشی نوعی آسیب چند بعدی رفتاری است که عوامل متعددی در بروز آن دخیل هستند و همواره به عنوان یکی از مشکلات و نگرانی‌های بهداشت عمومی مطرح بوده است پیشگیری از این آسیب نیاز به اقدامات پیشگیرانه ملی و محلی است.

وی اضافه کرد: در هر صورت تدوین یک استراتژی پیشگیری از خودکشی مستلزم توجه به سطوح پیشگیری است و اجرای آن با همکاری نهادهای مختلفی همچون؛ آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، بهزیستی، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد استان و مهمتر از همه خانواده است.

معاون سیاسی استاندار البرز تصریح کرد: پرداختن به آسیب‌های اجتماعی ریشه‌های متعددی دارد که هر کدام در جای خود اثر گذار است.

وی افزود: اگر بخواهیم علل و عوامل اساسی در خودکشی را تحلیل کنیم به موارد از جمله؛ درگیری با خانواده، اختلافات زناشویی، افسردگی، مشکلات اقتصادی و مالی، مشکلات ناشی از اعتیاد و مواد مخدر و غیره می‌تواند از عوامل اصلی این موضوع باشد.

فردی متذکر شد: متأسفانه بیشترین فراوانی مربوط به گروه‌های سنی ۳۵ تا ۴۰ سال می‌باشد ما باید از همه ظرفیت‌های استان در جهت آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

کد خبر 5217837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha