۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۶:۵۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

خسارت کرونا به ۱۳۰ کارگاه صنایع دستی در استان ایلام

خسارت کرونا به ۱۳۰ کارگاه صنایع دستی در استان ایلام

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از خسارت کرونا به ۱۳۰ کارگاه صنایع دستی در استان ایلام خبر داد و گفت: خسارت وارد شده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: استان ایلام جزو مناطقی است که صنعتگران بسیاری در آن فعالیت دارند و شیوع کرونا خسارات مالی فراوانی را به آنان وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا شاهد ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی برخی کسب و کارها از جمله بازار صنایع دستی در کشور بودیم که در این راستا و با شیوع این ویروس منحوس مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی و ۱۳۰ کارگاه استان خسارت وارد شده است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه ۱۰ هزار صنعتگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید و فروش صنایع‌دستی در استان فعال هستند، تصریح کرد: برای حمایت از صنعتگران استان ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی و به ۵۰ نفر از ایثارگران این حوزه نیز تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی بلاعوض پرداخت و همچنین ۳۰۰ بسته معیشتی نیز بین تعدادی از صنعتگران خسارت دیده توزیع شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در این استان ۳۳ رشته صنایع‌دستی سنتی و هنری در قالب بیش از ۱۳۰ کارگاه با بیش از ده هزار صنعتگر فعال است و۶۳۳ صنعتگر حوزه صنایع دستی استان ایلام تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

کد خبر 5224319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha