۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان:

۶۷درصد دانش آموزان هرمزگان وزن مطلوب دارند

۶۷درصد دانش آموزان هرمزگان وزن مطلوب دارند

بندرعباس - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از مجموع ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز استان که مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند، ۶۷.۴۳ درصد دارای وزن مطلوب هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا باقری با اشاره به اتمام طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) در استان هرمزگان، اظهار داشت: در طرح کوچ بیش از ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز دختر و پسر هفت الی ۱۸ سال استان هرمزگان مورد غربالگری قد و وزن قرار گرفتند.

وی افزود: ۶۷ ممیز ۴۳ درصد دانش آموزان این جامعه آماری دارای وزن مطلوب هستند که وضعیت استان هرمزگان در میزان وزن دانش آموزان، مطلوب و جایگاه چهارم کشور را دارا است.

به گفته باقری، از مجموع دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق، ۶.۶۶ درصد دانش آموزان استان چاق و ۱۳.۳۳ درصد نیز دارای اضافه وزن هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۱۲ دانش آموز هرمزگانی معادل ۴.۲۷ درصد، دارای کمبود وزن هستند و همچنین ۳۰ هزار و ۱۵۰ نفر معادل ۸.۳۱ درصدنیز دارای وزن لاغر هستند.

باقری اضافه کرد: از ۲۶ مهرماه و همزمان با هفته تربیت بدنی، تعداد ۶۱ پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق آموزشی ۲۲ گانه استان فعال شد و بیش از ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز را مورد غربالگری اولیه قرار دادند.

این مسئول ادامه داد: پس از غربالگری و سنجش اولیه، شاخص توده بدنی دانش آموزان و مشاوره‌های پیرامون کاهش وزن به دانش آموزان دارای اضافه وزن داده شد و در اسفندماه سال جاری سنجش ثانویه شاخص توده بدنی آنان صورت گرفت.

به گفته باقری، امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجا نشینی و استفاده از فعالیت‌های فراغتی توأم با بی تحرکی نیاز به این قبیل برنامه‌ها را چند برابر نموده است.

وی گفت: شیوع بسیاری از بیماری‌های خاموش همچون فشار خون، دیابت و دیگر بیماری‌ها که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد، خطر چاقی و اضافه وزن را گوشزد می‌کند.

کد خبر 5226692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha