۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷

فرماندار دماوند خبر داد؛

ثبت نام ۶۶۰ داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در دماوند

ثبت نام ۶۶۰ داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در دماوند

دماوند- فرماندار دماوند از ثبت نام ۶۶۰ داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری، عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی وزارت کشور، مقدمات و پشتیبانی‌های برگزاری انتخابات باشکوه در شهرستان دماوند در دستور کار قرار گرفت.

حیدری افزود: در شهرستان دماوند بادارا بودن ۵ شهر و ۲ بخش، استقبال خوبی به منظور ثبت نام در حوزه شورای روستایی و شهری صورت گرفت و بر این اساس در حوزه روستایی ۴۸۸ نفر و در حوزه شهری ۱۷۲ نفر ثبت نام کردند که با توجه به بررسی صلاحیت‌ها در دو مرجع هیئت اجرایی و نظارت، حدود ۷۰ درصد از داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

وی بیان داشت: مدیریت روستایی در شهرستان دماوند بسیار موردتوجه قرار دارد؛ چرا که با توجه به حضور حجم عظیمی از افراد در شهرهای خوش آب و هوا و روستاهای این شهرستان، نیازمند مدیریت قوی در حوزه بومی هستیم و امیدواریم شوراهای اسلامی بتوانند این خلأ را پرکرده و با ارتباط حسنه با مجموعه مدیریت دولتی، کمک شایانی در حوزه آبادانی منطقه داشته باشند.

فرماندار دماوند گفت: در این دوره از انتخابات تعداد ۱۵۴۰ نفر رأی اولی در شهرستان دماوند وجود دارند و بر این اساس، دو همایش ویژه رأی اولی‌ها برگزار شد که حضور پررنگ جوانان عزیز در این حوزه ما را به ارائه توضیحات برای چگونگی قدم نهادن در این مسیر دلگرم کرد.

استقرار ۱۴۸ شعبه اخذ رأی در شهرستان دماوند

حیدری گفت: با توجه به جمعیت ۱۲۵ هزار نفری در شهرستان دماوند، حدود ۷۰ درصد از جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و می‌توانند با انتخاب خود در حوزه‌های شهری، روستایی و ریاست جمهوری، در مدیریت کشور سهیم باشند.
وی بیان داة: در این دوره از انتخابات، آموزش در حوزه‌های مختلف به ۳۵۰۰ نفر صورت گرفت که این افراد در روز برگزاری انتخابات، بخش عمده‌ای از زحمات را در پای صندوق‌های رأی برعهده خواهند داشت و همچنین ۱۴۸ شعبه در شهرستان دماوند مدنظر قرار دارد که از این تعداد، ۶۷ شعبه روستایی و ۸۱ مورد شهری است که با توجه به دستور اکید وزارت کشور و تأکیدات استاندار مبنی بر اتخاذ راهکار به منظور رأی‌گیری از بیماران قرنطینه کرونا، تدابیر لازم اندیشیده شده و شعبه سیاری با هماهنگی قبلی به این منظور اختصاص خواهند یافت.

کد خبر 5227370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha