۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

استاندار گلستان:

قزاقستان محیط مناسبی برای کشت فراسرزمینی محسوب می شود

قزاقستان محیط مناسبی برای کشت فراسرزمینی محسوب می شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: قزاقستان از ۲۲۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی برخوردار بوده و محیط مناسبی برای کشت فراسرزمینی گلستان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس بعدازظهر چهارشنبه در میزگرد سی اُمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان و روز ملی این کشور با حضور آسخت اورازبای سفیر جمهوری قزاقستان اظهارکرد: حضور قزاق ها در گلستان از قدمتی بیش از ۷۰ سال برخوردار است و اقوام در گلستان زندگی مسالمت آمیز دارند که این نشان از مهمان نوازی ایرانیان و گلستانی ها دارد.

استاندار گلستان افزود: استقلال سیاسی بیش از تمام گونه های استقلال اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد و بدون استقلال سیاسی سایر استقلال ها معنا و مفهومی ندارد.

وی بیان کرد: ایرانیان هزاران سال است که از استقلال سیاسی برخوردار هستند و همواره حمایت از اقوام در عمق باورهای دینی و ملی آنها بوده است.

حق شناس گفت: قزاقستان از ۲۲۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی برخوردار بوده و محیط مناسبی برای کشت فراسرزمینی استان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: تداوم پرواز گرگان به اکتائو، اصلاح ریل عریض در راه آهن ایران-ترکمنستان- قزاقستان، تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران با کشور چین با توجه به ۱۷۰۰ کیلومتر مرز مشترک قزاقستان با چین، اخذ مجوز بندر در گمیشان گلستان با محوریت ترانزیت غلات و چوب با پوست و ارتباط با بندر اکتائو، فرصت منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان و از همه مهم تر فرصت بزرگ حضور قزاق های خونگرم در گلستان می تواند نقاط برجسته تعمیق روابط بین گلستان و جمهوری قزاقستان باشد.

گفتنی است در این آیین جمعی از مدیران استان و فعالان اقتصادی و نمایندگان قزاق های مقیم گلستان هم حضور داشتند.

کد خبر 5231075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha