۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳

فرماندار فیروزآباد:

هیچیک از مدیران اجرایی حق هرگونه فعالیت انتخاباتی ندارند

 هیچیک از مدیران اجرایی حق هرگونه فعالیت انتخاباتی ندارند

فیروزآباد- فرماندار فیروزآباد ضمن تاکید بر لزوم پایبندی نامزدهای شورای شهر به قانون گفت: هیچیک از مدیران اجرایی حق هرگونه فعالیت انتخاباتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آرگیو صبح پنجشنبه در نشست با نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر فیروزآباد و میمند، انتخابات پیش رو را مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری عنوان کرد اظهار داشت: داوطلبان با ایجاد شور انتخاباتی در جامعه زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات ۲۸ خرداد فراهم کنند.

وی با تاکید بر بایدها و نبایدهای انتخاباتی افزود: با توجه به این‌که از امروز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر آغاز شده، انتظار داریم نامزدها به قانون پایبند و مردم را نسبت به حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی تشویق و ترغیب کنند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار رکن اساسی انتخابات است، ادامه داد: در زمینه امنیت و سلامت انتخابات تمهیدات لازم از سوی فرمانداری در سطح شهرستان اتخاذ شده و پیش‌بینی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

آرگیو اضافه کرد: برای تحقق دو رکن مشارکت و رقابت به عنوان دو وظیفه ملی همه باید اهتمام و از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

وی با اشاره به مواد ۶۱ تا ۶۶ آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر بیان داشت: انتظار داریم در جهت حفظ سلامت مردم نامزدها در زمان تبلیغات شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت کنند و بر اساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی کرونا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌منزله تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان فیروزآباد ابراز داشت: در راستای وظیفه خود به‌عنوان مجری انتخابات، افرادی را مطابق معیار شورای نگهبان به‌عنوان هیئت اجرایی در شهرستان به کار گرفته‌ایم که مهم‌ترین خصیصه آن‌ها امانت‌داری در رأی مردم است.

آرگیو خطاب به تمام مدیران و مسئولان شهرستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی حق هیچ‌گونه فعالیت انتخاباتی را ندارند و نباید به نحوی رفتار کنند که شائبه طرفداری از شخص خاصی برای مردم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و کارکنان ادارات نباید از امکانات دولتی به حمایت یا علیه نامزد خاصی استفاده کنند چراکه برخی از آن‌ها به‌عنوان نماینده فرماندار در انتخابات بکار گرفته می‌شوند بنابراین باید در چارچوب قانون و هماهنگ با شورای نگهبان عمل کنند.

آرگیو در بابیان اینکه مردم به عملکرد مسئولان نظام توجه می‌کنند تصریح کرد: رأی مردم حق‌الناس است بنابراین اطمینان می‌دهیم که انتخاباتی بر مبنای مر قانون و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 5231644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha