۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

مهدی فداکار لکی:

تعامل و همفکری مسئولان زمینه ساز حل مشکلات شهر ارومیه است

تعامل و همفکری مسئولان زمینه ساز حل مشکلات شهر ارومیه است

ارومیه – نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه معتقد است تنها راه حل مشکلات مدیریت شهری ارومیه تعامل و همفکری مسئولان است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «مهدی فداکار لکی» نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه است که در چالش شفافیت و شایستگی که توسط جنبش ازما با همکاری خبرگزاری مهر اجرا می‌شود، شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه شفافیت و شایستگی زمینه ساز روی کارآمدن شورایی کارآمد است، گفت: اعضای شوراها و شهردار اموالشان را شفاف سازی کنند و و جلسه‌هایشان را به طور حضوری با خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار کنند و مردم را از کارهای تصویب شده در شورا آگاه سازند.

هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست

ایجاد خلاقیت نو نسبت به شهر، شهرداری و شورای شهر به طوری که همه مردم اولویت اول را به شهرشان بدهند، طوری عمل کنیم که اعتماد بین مردم به شورای شهر و شهرداری بیشتر و بیشتر باشد تا جایی که مردم برای حل مشکلاتشان با شوق و علاقه به شورای شهر و شهرداری مراجعه کنند.

برنامه ریزی مرتب در جهت دیدار با عموم شهر در هر هفته در هر محله به همراه شورای شهر و شهردار با مسئولین منطقه شهر، تعامل و همفکری با سایر مسئولین شهر از جمله شورای شهر، نماینده شهر و فرمانداری راس‌های یک مثلث هستند که هر سه با همفکری و تعامل نزدیک می‌توانند مشکلات شهر را حل کنند، همکاری با کارشناسان میراث فرهنگی به طور جدی در جهت احداث ساختمان‌هایی که در داخل شهر باعث به هم زدن بافت و زیبایی شهر می‌شود.

برنامه ریزی در جهت دعوت از نخبگان و جوانان در جلسات شورای شهر و استقبال از طرح‌ها و پیشنهادات آنها، برنامه ریزی در جهت صنعت گردشگری برای درآمدزایی و اشتغال زایی، برنامه ریزی در جهت مشارکت بیشتر شهرداری در آسفالت کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها با اولویت چندین سال از عمر آسفالت شأن گذشته باشد.

برنامه ریزی شورای شهر و شهرداری در جهت ساماندهی سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای کمک هزینه رانندگان عزیز به خرید مناسب از جمله لاستیک، روغن و لوازم یدکی مناسب، احداث پارک تاتر و پارک آبی در شهرمان، سامان بخشیدن به حاشیه نشینی و حاشیه‌های شهر، تلاش جدی بر حقوق و مزایای کارمندان و کارگران عزیز شهرداری، مناسب سازی خیابان‌ها جهت معلولین و جانبازان عزیز شهرمان، ارائه عملکرد و برنامه‌های شورای شهر مردم در هر ۶ ماه به صورت بروشور کتابچه و یا از طریق رسانه محلی، برنامه ریزی جدی و صحیح در جهت جمع آوری زباله‌های شهری و تبدیل آنها به کود و سایر فراورده‌های مفید، ارائه راهکارهای علمی و منطقی جهت درآمد زایی بیشتر در شهرداری.

نظارت کامل بر استخدام‌های شهرداری، ایجاد بازارچه‌های محلی، احداث وگسترش سرویس‌های بهداشتی درمکانهای پرترددعمومی شهر، احداث و گسترش پارکینگ‌های مناسب در مکان‌های پر تردد شهر، زیباسازی و ایجاد فضای سبز با امکانات رفاهی کامل، پیگیری و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر بصورت مداوم و جدی، توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته شهر، پیگیری و ساماندهی جدی بر انتقال ترمینال شهرستان ارومیه به خارج از شهر، پیگیری و ساماندهی سریع به بزرگراه ۱۰۰ متری شهر ارومیه، توجه خاص و ساماندهی برای بهداشت و درمان در سطح شهر، توجه جدی وساماندهی لازم وضروری به تیم‌های ورزشی درشهر، اشتغالزایی نوین ودائمی

شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟

برنامه ریزی جدی و صحیح در جهت جمع آوری زباله‌های شهری و تبدیل آنها به کود و سایر فراورده‌های مفید، ایجاد بازارچه‌های محلی، احداث و گسترش پارکینگ‌های مناسب در مکان‌های پر تردد شهر.

شهرداری‌ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟

استخدام از طریق آزمون سنجش برگزار خواهد شد جذب نیروهای خاص از همین طریق آزمون سنجش بدون دخالت اعضای شورا انجام می‌گیرد.

در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟

تحلیل بنده از اعضای شوراها و مدیران و معاونان شهرداری شهر افرادی هستند که نالایق و ناشایست و از روی بدون برنامه ریزی به شورا راه یافتن

چه برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و چه راهکاری برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید دارید تا به بهترین عملکرد شورا منجر شود؟

افراد لایق و با تجربه با ایمان و کاربلد صحنه حاضر باشد و خود شوراها و شهرداری به طور منظم از نزدیک به همه امور کارها شهرداری از جمله عمرانی رسیدگی کند.

چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟

اول آنکه اعضای شوراها و شهردار اموالشان را شفاف سازی کنند و و جلسه‌هایشان را به طور حضوری با خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار کنند و مردم را از کارهای تصویب شده در شورا آگاه سازند.

چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟

جلسه‌ها باید با نخبگان شهر و کارشناسان شهر برگزار شود و همچنین از مردم هم در در جلسه هاشان راه بدهند تا مردم خواسته‌ها و نظراتشان را مستقیم با شوراها در میان بگذارند.

میزان هزینه شما در چقدر است؟ و توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟

۲۰ میلیون تومان و توسط خودم تأمین شده است.

کد خبر 5235243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 0
      با تشکر از نظرات جناب اقای فداکار لکی، پیشنعاد میکنم که شهرداریهای هر منطقه در چند جا از محلهای حوضه خود صندوق دریافت پیشنهادات و خواسته های ساکنان محل قرار بدهند. میتوان به این منظور از کیوسکهای دریافت خواسته های مردم و زحمات مسول کیوسک نیز بهره مند شد.با تشکر