۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

انتقاد رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سیاست آمریکا در قبال کاراکاس

انتقاد رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سیاست آمریکا در قبال کاراکاس

رقیب اصلی «نیکلاس مادورو» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۳ ونزوئلا، از سیاست های آمریکا در قبال کاراکاس انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «انریکه کاپریلس» رقیب اصلی «نیکلاس مادورو» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۳ ونزوئلا و یکی از رهبران اصلی مخالف دولت این کشور در گفتگو با بلومبرگ ضمن انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در قبال کاراکاس در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» عنوان داشت که شرایط تغییر کرده است.

وی در این مصاحبه گفت: تهدیدهای آمریکا برای مداخله نظامی در درجه اول به اهداف مخالفان آسیب رسانده است. اکنون زمان و شرایط برای مذاکره بین مخالفان و دولت ونزوئلا نسبت به دو سال پیش بهتر شده است. اکنون طرفین این فرصت را دارند که درگیری سیاسی داخلی که تهدیدی برای رفاه کشور است را حل کنند.

کاپریلس افزود: برخلاف دو سال پیش، ایالات متحده که منبع اصلی تحریم ها علیه ونزوئلا است، اکنون توسط دولت دیگری هدایت می شود که کمپین فشار حداکثری را تنها گزینه برای حذف مادورو از قدرت نمی داند.

وی گفت: من معتقدم بسیاری چیزها در مقایسه با دو سال پیش تغییر کرده است، ترامپ دیگر در قدرت نیست، من معتقدم یکی از مواردی که بشدت به ما آسیب رساند این عبارت بود، همه گزینه ها روی میز است.

به گزارش مهر، در دوران ریاست جمهوری ترامپ آمریکا همه توان خود را برای سرنگونی دولت قانونی مادورو به کار گرفت و با حمایت از رهبران مخالف و رئیس جمهور خواندن او تحریم های سنگینی را علیه کاراکاس به اجرا گذاشت اما این اقدامات واشنگتن راه به جایی نبرد.

کد خبر 5240864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha