۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

فرماندار شهرستان فیروزآباد:

مسئولان فارس برای حل مشکلات جامعه ایثارگر اهتمام ویژه داشته باشند

مسئولان فارس برای حل مشکلات جامعه ایثارگر اهتمام ویژه داشته باشند

فیروزآباد - فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: مسئولان برای حل مشکلات جامعه ایثارگری، شهدا و آزادگان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آرگیو ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید استان فارس که با حضور جمعی از مدیران در فرمانداری فیروز آباد برگزار شد با تاکید براینکه اگر تمام توان دستگاه اجرایی و حاکمیت وارد میدان شود، مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قابل حل است اظهار کرد: مسؤولان برای حل مشکلات جامعه ایثارگری، شهدا و آزادگان اهتمام ویژه داشته باشند. وی افزود: خدمت به خانواده معظم شهدا سعادت است و افراد باید این توفیق را غنیمت بشمارند.

فرماندار فیروزآباد حس نوع دوستی، وطن پرستی، مسئولیت پذیری اجتماعی و مسائلی از این دست را ترجمه امروزی فرهنگ ایثار و از مصادیق ایثار اجتماعی دانست و بر ضرورت توجه به این حوزه تاکید کرد.

آرگیو خدمت رسانی عزتمند به ایثارگران و خانواده شهدا را لازمه ترویج فرهنگ ایثار در جامعه دانست و گفت: بدون توجه به نیازهای این قشر عزیز، بسط و گسترش فرهنگ ایثار در زندگی اجتماعی مردم میسر نخواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام محمدجواد محمد پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان را گروه‌های خاص واجد شرایط دریافت مسکن دانست و گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی زمین برای هر ایثارگر جهت احداث مسکن تعرفه شده است.

وی افزود: پیشنهاد داده شده تا این پروژه در مکانی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و عرصه خوبی در مرکز شهر اجرا شود که مطالعات در این باره در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: خدمات در حوزه مسکن ایثارگران به چند شکل است که بخشی مربوط به اعطا زمین بوده و وزارت راه و شهرسازی مکلف شده به ایثارگران واجد شرایط زمینی برای ساخت مسکن اعطا کند که در فیروزآباد ۲۲۰ نفر از این امکانات بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام محمدپور با بیان اینکه فارس و فیروزآباد از لحاظ واگذاری زمین شرایط خاصی دارد افزود: تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مرکز با استانداری امضا شده و قرار بر این است که شهرستان فیروزآباد تا پایان دولت ۶۰ قطعه مسکن به ایثارگران داده شود که تا امروز اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

در ادامه رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان فیروزآباد تعداد ایثارگران فاقد مسکن را ۷۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با استاندار فارس در این خصوص نیز منعقد شده با ۲۲۰ واجد الشرایط موافقت، که تاکنون ۱۸۱ نفر فرم ج ثبت شده و در اولویت واگذاری قرار گرفته‌اند.

کد خبر 5242669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha