۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

در اولین گردهمایی پس از ترک کاخ سفید؛

ترامپ: بایدن فاجعه است/ آمریکا را پس می گیریم

ترامپ: بایدن فاجعه است/ آمریکا را پس می گیریم

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین گردهمایی پس از ترک کاخ سفید، با انتقاد از سیاست های دولت جدید واشنگتن، بار دیگر ادعاها درباره تقلب انتخاباتی و لزوم تسلط جمهوریخواهان بر کنگره را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از ترک کاخ سفید در اولین گردهمایی که پس از ترک کاخ سفید داشت؛ از حضور در جمع هوادارانش در ایالت «اوهایو» به عنوان فرصتی برای انتقاد از «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی این کشور استفاده کرد و وی را «فاجعه» خواند.

ترامپ که فعالیت هایش در شبکه های اجتماعی بسیار محدود شده و اجازه دسترسی به پلتفرم های مختلف در فضای مجازی علی الخصوص توئیتر را ندارد گفت: «جو بایدن کشورمان را جلوی چشمانمان نابود می کند».

ترامپ با انتقاد از سیاست های مهاجرتی بایدن گفت: «میلیون ها نفر در حال ورود به کشورمان هستند. ما واقعا نمی دانیم آنها که هستند. جو بایدن دقیقا (در قبال مسئله مهاجران) برعکس آنچه ما کردیم را انجام می دهد».

وی همچنین با تکرار ادعای تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا گفت که: «در انتخابات ۲۰۲۰ دستکاری و تقلب صورت گرفت. پیروز آن انتخابات با اختلاف زیاد آرا ما بودیم».

ترامپ علیرغم اینکه مردم حاضر در این گردهمایی در حالی که یکصدا فریاد می زدند «ترامپ پیروز شد» و «چهار سال دیگر»، حمایت از نامزدی او در انتخابات ۲۰۲۴ را نشان دادند؛ اشاره مستقیمی به تصمیم اش برای آینده نکرد.

وی در عین حال افزود: «ممکن است که ما مجبور شویم برای سومین بار نیز برنده باشیم».

ترامپ که برای حمایت از نامزد جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ در کنگره دراین گردهمایی حضور داشت با اشاره به اینکه هم اکنون اکثریت سنا و مجلس نمایندگان این کشور را دموکرات ها با اختلافی بسیار ناچیز تشکیل می دهند؛ افزود: «ما مجلس نمایندگان را پس می گیریم. ما سنا را پس می گیریم و ما (در نهایت) آمریکا را پس می گیریم و این کار را به زودی انجام خواهیم داد».

کد خبر 5245016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha