۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹

با دستور رئیس جمهور؛

برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد

برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به عنوان نماد فناوری غرب کشور بعد از ظهر امروز همزمان با افتتاح پروژه‌های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی ارتباط تصویری با حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

حمیدرضا طیبی در این مراسم با ارائه گزارشی از روند ساخت این برج فناوری، گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس تا کنون توسعه نظام نوآوری و فناوری، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد دانش بنیان را جز مأموریت‌های اصلی و خود قرار داده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعالیت خود را با تأسیس مرکز رشد واحدهای فناور در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و به عنوان اولین و پویاترین پارک علم و فناوری غرب کشور با تکیه بر مزیت‌های استانی و منطقه‌ای هدف اصلی خود را تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه در راستای جهت بخشی به ظرفیت‌های دانشی قابل توجه در این استان توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه ساخت و به بهره برداری رسید.

طیبی با تاکید بر اینکه با افتتاح این برج ۳۲۳ درصد به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان اضافه شده است، خاطر نشان کرد: این برج با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در ۱۶ طبقه، در یکی از بهترین نقاط شهری با دسترسی راحت به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و نیز راه‌های ارتباطی مرکزی و اصلی شهری قرار گرفته است.

به گفته وی، این برج با ظرفیت ۱۱۰ واحد دارای فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها، ستاد پارک علم و فناوری، مؤسسات رشد یافته، واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، مؤسسات مالی و صندوق‌های سرمایه گذار خطرپذیر و مؤسسات خدمات‌رسان به واحدهای مستقر است.

گفتنی است، با دستور حسن روحانی رئیس جمهور برج فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد.

کد خبر 5246054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha