۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷

دبیرکل سازمان مبارزه با سلاح های شیمیایی:

جامعه جهانی در محکومیت سلاح های شیمیایی به وحدت برسند

جامعه جهانی در محکومیت سلاح های شیمیایی به وحدت برسند

ارومیه- دبیرکل سازمان مبارزه با سلاح های شیمیایی طی پیامی تاکید کرد: سالگرد غم انگیز بمباران شیمیایی سردشت فرصتی مهم برای جامعه جهانی است تا در محکومیت سلاحهای شیمیایی ما به وحدت برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کل سازمان مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در مراسم بزرگداشت سالروز بمباران شیمایی سردشت در پیام تصویری خود اظهار کرد: من این سخنان را در ۳۴ مین سالگرد حمله سلاح‌های شیمایی در ۱۹۸۷ به سردشت در ایران ارائه می‌کنم، ۲۸ ژوئن برای سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روزی برای بزرگداشت و یادآوری قربانیان آن حمله وحشیانه است.

فرناندو آریاس ادامه داد: من هم در ایران هم در لاهه با قربانیان بوده‌ام و آنها درد و احساسات خود را با ما به اشتراک می‌گذارند، من به نمایندگی از سازمان OPCW با مردم سردشت عمیقاً ابراز همدردی و همبستگی می‌کنم.

دبیرکل سازمان مبارزه با سلاح‌های شیمیایی ادامه داد: این سالگرد غم انگیز فرصتی مهم برای جامعه جهانی است تا در محکومیت سلاح‌های شیمیایی ما به وحدت برسند، در حقیقت سرکوب جهانی چنین حملاتی بسیار کمک کننده بود تا اکثریت کشورهای جهان کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را در ۱۹۹۳ امضا کنند و ۱۹۳ کشور عضو کنوانسیون هستند و بیش از ۹۸ درصد جمعیت جهان تحت حمایت آن زندگی می‌کنند.

فرناندو آریاس با بیان اینکه در سال‌های اخیر ممنوعیت سلاح‌های شیمایی تحت تهدید قرارگرفته چرا که شاهد استفاده از این سلاح‌ها در چند ین کشور هستیم ادامه داد: برای جامعه بین المللی تائید مجدد تعهد خود به کنوانسیون و هدف والای آن امری حیاتی است. قربانیان سردشت و سایر افرادی که درد و عذاب سلاح‌های شیمیایی را تجربه کرده‌اند شایسته احترام و همبستگی ما هستند.

کد خبر 5246187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha