۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛

سبک زندگی انسان مؤمن انقلابی «شهید بهشتی» الگوی دانشجویان باشد

سبک زندگی انسان مؤمن انقلابی «شهید بهشتی» الگوی دانشجویان باشد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: منظومه زندگی شهید بهشتی، اکنون و در میدان گام دوم انقلاب، باید الگوی زندگی جوانان و دانشجویان ما باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی رستمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به سبک زندگی شهید بهشتی گفت: آنچه که از شهید بهشتی (رضوان الله علیه) نیاز است تا فرا بگیریم و به زندگی‌مان وارد کنیم، یک نوع سبک زندگی است؛ سبک زندگی انسان مؤمن انقلابی.

وی ادامه داد: بهشتی در بیان نقاط ضعف جامعه اسلامی و کاستی‌ها و قصور مدیران، زبانی تیز، برنده، بدون تعارف و البته همراه با انصاف داشت.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در میدان عمل، اهداف، مصالح و عدالت انقلابی را مد نظر قرار می‌داد و در این مسیر، اعتقاد قلبی و التزام عملی به آنچه که می‌گفت و آنچه که به عنوان قله معرفی می‌کرد، راهنما و معرفش بود. کار برای انقلاب را به بهانه مساعد نبودن شرایط و یا بر عهده نداشتن مسئولیت رسمی تعطیل نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در مسیر رسیدن به اهداف انقلابی، الگوی مد نظر او الگوی کار تشکیلاتی و تجمیع حول یک محور واحد و اصیل به نام اسلام و اندیشه اسلامی بود.

رستمی خاطرنشان کرد: در میدان انقلاب، تهمت‌ها و تخریب‌ها او را دلسرد نکرد و باعث نشد تا اهداف را کنار بگذارد یا فراموش کند و همین ویژگی او بود که باعث شد تا برای حضرت امام خمینی (ره) مظلومیت بهشتی، غمناک‌تر از شهادتش باشد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها یادآورشد: این منظومه زندگی شهید بهشتی، اکنون و در میدان گام دوم انقلاب، باید الگوی زندگی جوانان و دانشجویان ما باشد.

وی افزود: مطالبه‌گری و مبارزه با فساد بدون تعارف و مبتنی دانش کافی با رعایت انصاف، تعریف اصلاح و ارتقا تفکر اعضای جامعه اسلامی به عنوان هدف اصلی، تقسیم کار تشکیلاتی برای رسیدن به اهداف انقلابی، نهراسیدن از تهمت‌ها و برچسب‌هایی همچون تندرو و افراطی و لزوم حرکت‌های خودجوش و آتش به اختیار، آن الگویی است که باید در جوانان ما درونی شود و اگر چنین شد، می‌توان ثمره این مدل از کنش‌گری انقلابی را به زودی دید.

وی تاکید کرد: امروز ما نیازمند «بهشتی» زیستن و «بهشتی» شدن هستیم.

کد خبر 5246987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha