۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین خبر داد؛

کتاب «سلوکی در پروا» رونمایی می‌شود

کتاب «سلوکی در پروا» رونمایی می‌شود

قزوین-رییس حوزه هنری قزوین گفت: کتاب «سلوکی در پروا» گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین دارد. این کتاب در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر قزوین رونمایی می‌شود.

محمدرضا امامقلی در گفت وگو با خبرنگار مهر به محتوای کتاب"سلوکی در پروا" اشاره کرد و گفت: کتاب «سلوکی در پروا» با گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین، به زمینه و زمانۀ او، ویژگی‌های شخصیتی و اهم رویدادهای زندگی‌اش می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این کتاب مواضع، اقدامات و تأثیرگذاری این عالم مجاهد بر دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی بازشناسی می‌شوند و در نگارش و تنظیم این اثر تلاش شده افزون بر منبع تاریخ‌شفاهی یعنی خاطرات شفاهی شاهدان و مطلعان از کلیه اسناد و مدارک در دسترس با موضوع آیت‌الله باریک‌بین همچون اسناد ساواک استفاده شود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین افزود: یافته‌های مندرج در متن بر اساس وقایع و داده‌های گردآوری شده به قبل و پس از انقلاب تقسیم شده‌اند؛ بنابراین در سازماندهی فصول این کتاب که در سه فصل تنظیم شده است. مطالب مربوط به مسائل و حوادث پیش از انقلاب اسلامی در فصل دوم آمده است و اقدامات و وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فصل سوم تدوین و نگاشته شده‌اند.

این مسؤول به فصل اول این کتاب اشاره کرد و افزود: فصل اول این کتاب، این گونه طراحی شده است که برای تحریک ذهن خواننده، نخست گریزی کوتاه به چکیده مسائل، فضای انقلابی جامعه و برخی وقایع سال ۵۶ بزند تا در ابتدای متن شناختی اجمالی از شخصیت، اندیشه و عمل آیت‌الله باریک‌بین در ذهن خوانندگان شکل بگیرد، تا افراد با علاقه‌مندی بیشتری به بخش اصلی کتاب شامل فصول دوم و سوم ورود کنند.

گفتنی است؛ این اثر به نویسندگی مسعود آتشگران در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در قطع رقعی با شمارگان ۱۲۵۰ در ۳۶۴ صفحه در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

کد خبر 5250864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha