۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مطالبه گری نباید سهم خواهانه و عجولانه باشد

مطالبه گری نباید سهم خواهانه و عجولانه باشد

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری نباید سهم‌خواهانه باشد، گفت: مطالبه انتقام‌جویانه و عجولانه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی عصر پنجشنبه، در نشیت مجمع مطالبه گری استان زنجان، گفت: ما به عنوان انسان مخلوق خدا همیشه باید از خود سوال کنیم که الان وظیفه ما در این شرایط اجتماعی و سیاسی چیست.

وی اظهار کرد: همه شرق و غرب دست به دست هم دادند که در این دوره شاهد برگزاری انتخابات نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و بعد از حادثه هفتم تیرماه بسیاری از مسئولان رده بالای کشور به شهادت رسیده و تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شدند.

خاتمی تاکید کرد: زمان همواره در حال حرکت بوده و منتظر ما نمی‌ماند و فراموش نکنیم حضور این تعداد از واجدان شرایط در انتخابات امسال در مقابل توطئه‌های زیادی که برای دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات داشتند.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات سال ۹۶ نیز به عنوان رأی اول مردم استان زنجان مطرح شد و این یعنی اکثر آرای آیت‌الله رئیسی مربوط به خود ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: رئیسی ۱۲ سال در شب هشتم ماه محرم از تریبون دو کانون حسینیه اعظم و زینبیه اعظم با مردم زنجان صحبت کردند.

خاتمی با بیان اینکه جایگاه رهبر و رهبری و امامت یعنی الگو بودن است، گفت: امام مورد عینی مکتب و آرمان است و وظیفه دیگران این است که به عنوان امت، ایده؛ اندیشه، تفکر و دستورات امام را اجرایی کنند.

وی ابراز داشت: یکی از اشکالاتی که ما در جامعه داشتیم، این بود که در مدیریت منابع انسانی به جز هشت سال و قبل از پیروزی انقلاب موفق عمل نکردیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: قبل از انقلاب اسلامی میزان حقوق‌بگیران ما از تأمین‌اجتماعی فقط سه درصد بود، حال اینکه این رقم امروز به در استان زنجان به ۵۳ درصد جمعیت رسیده است.

خاتمی افزود: ما مطالبات مادی مردم را بالا برده‌ایم و ما نباید اول کار دولت، آوار مطالبات را بر سر دولت جدید بریزیم که این یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری نباید سهم‌خواهانه باشد، عجولانه نباشد، افزود: مطالبه انتقام‌جویانه نیز نباشد و انتظار داریم کابینه دولت جدید با هم هماهنگ به معنای اینکه مکمل همدیگر باشند، است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یک عنصر و شخصیتی مطرح کرده است که هم در شکل‌گیری انقلاب جزو عناصر مؤثر بوده و از روز اول تا به امروز نیز در خط مقدم این انقلاب حضور داشته است.

خاتمی افزود: عمده مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب نیز نسل جوان جامعه است، بنابراین بار سنگین این مسئله بر دوش جوانان است.

صرف انتقاد کردن را نباید به پای مطالبه گری گذاشت

دبیر مجمع مطالبه گری استان زنجان نیز در این نشست گفت: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مطالبه فقط انتقاد، افترا و تهمت زدن نیست.

حاتمی افزود: مطالبه نباید هیجان‌زده، شتاب‌زده و دور از ادب و اخلاق اسلامی باشد، مطالبه‌ای مؤثر است که دلسوزانه باشد و به نفع مردم و پیشرفت جامعه باشد و مطالبه‌ای مؤثر است که همراه با راهکار باشد.

وی ادامه داد: صرف انتقاد کردن را نباید به پای مطالبه‌گری گذاشت. در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب باید حرکت کنیم.

کد خبر 5258732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha