۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹

موثرترین درمان درد زانو و راه نجات از این درد مزمن

موثرترین درمان درد زانو و راه نجات از این درد مزمن

اگر برای شما هم پیش آمده که با درد زانو کلنجار بروید و یا علائمی دارید که نمی دانید ناشی از یک مشکل جدی است یا خیر، با ادامه این مطلب همراه باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کم اهمیت شمردن درد زانو، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بسیاری از مردم بر این باورند که عمدتاً افراد مسن در معرض ابتلاء به این مشکل قرار می‌گیرند. در صورتی‌که، باید بدانید که ممکن است یک فرد، به دلیل وراثت یا آسیب دیدن رباط پا در اثر سانحه در جوانی نیز به این عارضه مبتلا شود.

در این مقاله، در رابطه با علائم زانو درد، علت این درد و مؤثرترین درمان درد زانو آن صحبت می‌کنیم.

چه افرادی دچار درد زانو می‌شوند؟

درد زانو که به صورت التهاب و حساسیت یا تورم در یک یا هر دو زانو احساس می‌شود، می‌تواند در اثر آسیب‌دیدگی، آرتروز زانو، کشیدگی تاندون و … باشد.

گروه خاصی از افراد که بیشتر در معرض آسیب دیدگی زانو و آرتروز زانو هستند، عبارتند از:

افرادی که دارای اضافه وزن هستند

افراد مسن

افرادی که ورزش‌های سنگین و پرخطر انجام می‌دهند

علت درد زانو چیست؟

همواره بیش از یک عامل می‌تواند باعث بروز و ایجاد درد زانو شود. هم‌چنین اطلاع از علت درد، در نوع درمان تأثیرگذار است. از جمله این علت‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موثرترین درمان درد زانو و راه نجات از این درد مزمن

آرتروز زانو:

تحلیل مفصل زانو، موجب آرتروز در این ناحیه می‌شود.

تاندونیت:

تاندون، بافتی در بدن انسان است که عضله‌ها و ماهیچه‌ها را به استخوان متصل کرده و به دلیل انعطاف بالا، قادر به تحمل فشار زیادی است. زمانی‌که فرد از تاندون‌ها، بیش از حد یا با فشار زیاد استفاده کند، دچار بیماری تاندونیت می‌شود. این عارضه بیشتر در افراد بزرگسال، به علت انجام ورزش‌های سنگین و در افراد مسن به دلیل حساس بودن و کمتر شدن حالت کششی تاندون‌ها به وجود می‌آید.

بورسیت:

کیسه‌هایی کوچک و حاوی مایع، بین تاندون‌ها، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها وجود دارند. این کیسه‌ها بورس نام دارند که حرکت استخوان، ماهیچه و تاندون را آسان می‌کنند. بورس‌ها در زانوها و مفاصلی که یک حرکت را به طور مداوم انجام می‌دهند، بیشتر در معرض خطر هستند. بورسیت زمانی رخ می‌دهد که بورس‌ها دچار التهاب و تورم شوند.

نقرس:

نقرس بر اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می‌آید. به دلیل عدم توانایی بدن در دفع اسید اوریک، این ماده در مایعات بدن جمع شده و به شکل کریستال‌هایی در انتهای مفاصل ته‌نشین می‌شود.

کیست بیکر:

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، بورس، کیسه‌هایی کوچک پر از مایع است که حرکت بین استخوان، ماهیچه و تاندون‌ها را آسان می‌کند. پارگی در غضروف، موجب بیرون‌زدگی بورس می‌شود. کیست بیکر، در اثر بیرون‌زدگی بورس در پشت زانو، به وجود آمده که موجب درد پشت زانو می‌شود.

در رفتگی کشکک زانو:

کشکک زانو یک استخوان کوچک است که در انتهای استخوان ران قرار دارد. عضله‌ها و رباط‌های بسیاری، کشکک را در جای خود نگه می‌دارند. ممکن است در اثر چرخاندن سریع و تغییر جهت ناگهانی زانو، کشکک از شیاری که در آن قرار دارد، خارج شود. این موضوع می‌تواند علت زانو درد ناگهانی باشد.

پارگی مینیسیک:

افراد بسیاری به دنبال علت صدا دادن زانو خود هستند. یکی از دلایل آن، می‌تواند پارگی مینیسیک باشد. مینسیک دو غضروف نرم است که در قسمت داخلی و خارجی زانو قرار گرفته است. این غضروف‌ها، فشارهای زانو را جذب کرده و ثبات مفصل زانو را حفظ می‌کند. در اثر ورزش‌های سنگین، این غضروف ممکن است آسیب ببیند. همچنین با افزایش سن، امکان فرسایش این غضروف‌ها وجود دارد. این آسیب با درد بسیاری همراه است.

پاره شدن رباط:

پارگی یا آسیب دیدن رباط‌های صلیبی جلویی، در اثر مینیسیک یا کشش زانو رخ می‌دهد. این آسیب عمدتاً در حالتی که زانو خمیده است رخ می‌دهد. در اکثر اوقات، علت درد پا از زانو به پایین در همین موضوع نهفته است. با پاره شدن رباط، درد و ناتوانی بسیاری در هنگام راه رفتن حس خواهید کرد.

تومورهای استخوانی:

استئوسارکوم یکی از بدخیم‌ترین سرطان‌های استخوانی است. برای درمان این مشکل، جراحی و یا شیمی‌درمانی پیشنهاد می‌شود.

مراقبت‌، مانع از پیشروی درد زانو و ماندگاری آن می‌شود. عدم رسیدگی به درد، منجر به افزایش آن شده و احتمال بهبود را کاهش می‌دهد.

علائم درد زانو

تورم و سفتی زانو

ناتوانی در خم کردن زانو

قرمزی و التهاب در زانو

صدا دادن زانو در هنگام خم و راست کردن آن

بهترین راه برای تسکین درد زانو

پزشک متخصص با توجه به علائم و نشانه‌ها، داروها، فیزیوتراپی و راهکارهای مختلفی برای درمان این درد به شما ارائه خواهد داد. اما مراقبت‌های ویژه و انجام کارهایی در منزل، می‌تواند در تسریع روند درمانی شما تأثیرگذار باشد. مواردی همچون:

کاهش وزن

انجام ورزش برای درمان درد زانو، یکی از بهترین راهکارهای درمانی است. ورزش به کاهش درد در افراد دچار زانو درد عصبی و آرتروز زانو، کمک بسیاری می‌کند.

استفاده از کمپرس آب گرم یا سرد

استفاده از کرم و روغن‌های مخصوص که به شما در کاهش التهاب، درد کمک می‌کند.

زانوبند یکی از راهکارهای مؤثر برای درمان زانو درد است. این محصول موجب کاهش فشار به غضروف شده و به راه رفتن کمک می‌کند. پزشکان علاوه بر تجویز دارو و ورزش، به بیماران پیشنهاد می‌کنند که در دوران درمان خود، از زانوبند استفاده کنند.

علاوه بر آن، بسیاری از ورزشکاران برای جلوگیری از آسیب دیدن زانوی خود در هنگام ورزش، از زانو بند استفاده می‌کنند.

موثرترین درمان درد زانو و راه نجات از این درد مزمن

خرید آنلاین زانوبند طبی

سایت آدور یکی از سایت‌های معتبر در حوزه فروش وسایل طبی است. کیفیت بالای محصولات این فروشگاه آنلاین لوازم طبی، موجب افزایش رضایتمندی مشتریان آن شده است. شما با ورود به سایت آدور، می‌توانید انواع زانوبندها را مشاهده کرده و به راحتی خرید کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5261201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha