۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

بستر عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است

بستر عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: بستر عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است و بر حفظ سلامت مردم نیز تأکید داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی شامگاه یکشنبه در مراسم نمادین سیاه پوش کردن شهر بیرجند به مناسبت آغاز ماه محرم اظهار کرد: بر اساس تدابیر پیش بینی شده تمام ظرفیت حقیقی و مجازی ما پای کار برنامه‌های محرم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: محور کار ما در دو بخش تعظیم شعائر و مسئولیت اجتماعی است.

رضایی با بیان اینکه در بخش تعظیم شعائر مذهبی موضوع سیاه‌پوش کردن اماکن مختلف شهر را داریم، افزود: به واسطه کرونا نمی‌توانیم روضه خانگی داشته باشیم ولی می‌توانیم روضه خانگی داشته باشیم.

وی گفت: فضای مجازی نیز یکی از بسترهای تبلیغ در ماه محرم است که از آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دسته‌روی هیئت‌ها از شهر به شهر دیگر و روستا به روستا را نخواهیم داشت، ادامه‌داد: ایستگاه‌های توزیع اقلام بهداشتی را نیز در ماه محرم با پخش صوت مناسب از این ایستگاه‌ها خواهیم داشت.

رضایی با بیان اینکه در حوزه مسئولیت اجتماعی به دنبال رفع مشکلات مردم خواهیم بود، افزود: چون گذشته هیئت‌های مذهبی کمک به اقشار نیازمند و دستگیری از محرومین را نیز در ماه محرم خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در ایام محرم ترویج سبک زندگی اسلامی توسط مبلغان را خواهیم داشت، افزود: در فضای مجازی نیز هشتگ #نسل حسینی و #ایران مشکی پوش پیگیری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در محرم امسال اعزام مبلغ به روستاها را داریم و هر اندازه که اندازه که مردم متقاضی باشند اعزام مبلغ صورت خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه هزار و ۳۴۰ هیئت مجوز دار در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: ۳۰ بازرس در بیرجند بر رعایت پروتکل‌ها در هیئت‌ها نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا برنامه‌های سنتی محرم چون بیل زنی خوسف و.. را برگزار نخواهیم کرد، یادآورشد: در هر حال تمام تلاش ما بر این است که در کنار عزاداری سلامت مردم حفظ شود.

کد خبر 5276848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha