۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سیر صعودی افزایش مبتلایان به کرونا در کرمانشاه ادامه دارد

سیر صعودی افزایش مبتلایان به کرونا در کرمانشاه ادامه دارد

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: سیر صعودی افزایش مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: موج پنجم ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه سیر صعودی دارد و تا امروز ۹۱۸ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان بستری هستند.

وی افزود: از مجموع ۹۱۸ بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه ۱۳۷ نفر در آی. سی. یو بستری و ۲۷ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند که بسیاری از این افراد در هفته آینده فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با سیر صعودی افزایش مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه در هفته‌های آینده مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

مرادی خاطر نشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان کرمانشاه کاهش یافته و افزایش مسافرت‌ها یکی دیگر از علل گردش ویروس کرونا در جامعه است.

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای فرایند واکسیناسیون ۵۶۶ هزار دز واکسن کرونا وارد استان شده که آز مقدار ۴۳۹ هزار دز تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون تنها ۲۵ درصد جامعه حداقل یک دز واکسن کرونا را در استان کرمانشاه دریافت کرده و ۷۰ درصد واجدین شرایط دریافت واکسن به مراکز مراجعه کرده‌اند.

مرادی تاکید کرد: واجدین شرایط دریافت واکسن کرونا حتماً نسبت به دریافت آن اقدام کنند زیرا در کاهش شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: ۳۴ مرکز تجمیعی و ۱۰ پایگاه ویژه مشاغل در استان کرمانشاه نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام می‌کنند.

کد خبر 5278607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha