۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس اعلام کرد؛

انعقاد ۲۵ میلیارد تومان تفاهم نامه خیرین سلامت فارس

انعقاد ۲۵ میلیارد تومان تفاهم نامه خیرین سلامت فارس

شیراز - مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت:طی ۴ماهه اول سال بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان تفاهم‌نامه تنظیم شده که ۱۹ مورد مربوط به شیراز و ۷ مورد مربوط به شهرستان های فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر رامجردی ظهر چهارشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران، فعالیت‌های رسانه را یکی از عوامل مؤثر در ترویج کارهای خیر و موفقیت مجمع خیرین فارس دانست و گفت: طی فعالیت‌های ۲۰ ساله مجمع خیرین سلامت ۱,۵۱۲ میلیارد تومان تفاهم نامه که عمدتاً مربوط به حوزه‌های عمرانی و اهدای ملک و خودرو و تجهیزات پزشکی بوده، تنظیم شده است.

وی ساخت ۱۸ بیمارستان خیر ساز با ظرفیت ۳ هزار و ۱۰۰ تخت کامل، ساخت ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار با ۲۵۷ نفر ظرفیت، ساخت ۱۳۵ مرکز بهداشتی با زیربنای ۱۹۵ هزار متر مربع، ساخت ۱۰۸ پایگاه اورژانس با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و توسعه و تکمیل ۱۲۵ مرکز درمانی و بیمارستانی و توسعه ۵ مرکز آموزشی را از اهم فعالیت‌های عمرانی بیست ساله مجمع برشمرد و افزود: در این مدت بیست ساله در حوزه عمرانی ۵۸۶ تفاهم نامه با ارزش ۹۳۰ میلیارد تومان داشتیم که همگی اجرایی شدند.

مدیر عامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با اشاره به همراهی بی نظیر خیرین استان فارس با این مجمع ادامه داد: در زمینه اهدای ملک ۳۹۴ ملک به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان و ۵۹ مورد اهدای خودرو به ارزش سه میلیارد تومان و اهدای ۸۷۴ مورد تجهیزات کلان پزشکی به ارزش ۱۰۹ میلیارد تومان ارمغان فعالیت بیست ساله این مجمع بوده همچنین ۳۲۰ مورد عمده کمک‌های حمایتی به ارزش ۷۱ میلیارد تومان به صورت وام قرض الحسنه و یا بلاعوض به بیماران نیازمند، درمان در مناطق محروم و حمایت از دانشجویان داشتیم.

دکتر رامجردی با اشاره به فراز و نشیب‌های سال ۱۴۰۰ ازجمله مشکلات اقتصادی و سختی‌های روزگار کرونا تصریح کرد: این مشکلات اثر منفی بر کمک خیرین نداشته و برعکس موجب رونق کارهای خیرین شده است و علاوه برای برنامه‌های قبلی خیرین در عرصه مقابله باکرونا هم در حد توان وارد شدند.

وی تاکید کرد: خیرین فارس ۲۴ میلیارد تومان کمک مستقیم در حوزه کرونا داشتند که حدود ۱۶ میلیارد تومان در حوزه موارد مصرفی و محافظتی در بیمارستان‌ها و بیش از ۷ میلیارد تومان در بحث خرید تجهیزات و ۴۰۰ میلیون تومان در بحث حمایت از کادر درمان صرف شد البته عمده نیاز کنونی کادر درمان ودر حوزه مقابله باکرونا در حال حاضر بحث تجهیزات و تخت بستری است و بهترین کمک تلاش برای کم کردن ورودی بیماران است وگرنه کل مساحت ساختمان‌های درمانی و موجودی تجهیزات جوابگوی این حجم تقاضا نیست.

وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص ورود مجمع خیرین در بحث تأمین داروهای لازم و رفع کمبودها توضیح داد: اساس فعالیت خیرین استعلام نیاز از حوزه دانشگاه است. در حوزه دارو مسائلی مانند امنیت و صحت کار مطرح است حمایت‌های مالی و تأمین اقلام دارویی توسط خود دانشگاه بهترین روش است.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت فارس یادآور شد: در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تفاهم‌نامه تنظیم کرده است که ۱۹ مورد مربوط به شیراز و ۷ مورد مربوط به شهرستان‌های فارس است. عمده این تفاهم نامه‌ها در حوزه در زمینه ساخت اقامتگاه همراه بیمار، اهدای تجهیزات، تکمیل پایگاه‌های اورژانس و حمایت از بیماران نیازمند اعلام شده است..

کد خبر 5278946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha