۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴

فرمانده انتظامی اردبیل:

ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیربومی به اردبیل

ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیربومی به اردبیل

اردبیل - فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: از ظهر امروز ورود خودروها با پلاک غیربومی به استان اردبیل ممنوع بوده و خودروهایی که قصد ورود به استان را دارند برگردانده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی ظهر یکشنبه در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، امروز از ساعت ۱۲ خودروهایی که با پلاک غیر اردبیلی قصد ورود به استان دارند، باز گردانده می‌شوند.

وی افزود: مجوزهای تردد که در دوره گذشته صادر شده از اعتبار ساقط است و در صورت اضطرار ورود با مجوز تردد جدید به استان مقدور است.

فرمانده انتظامی استان همچنین تصریح کرد: تمامی جاده‌های مواصلاتی مسدود می‌شود و به صورت مقطعی از کنار گذر برای ورود خودروهای ضروری و اتوبوس‌ها اجازه عبور داده می‌شود.

به گفته حسینی با سواری‌هایی که برای گردش و سیاحت به اردبیل سفر می‌کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت /.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: با توجه به مدیریت پیک جدید و قطع زنجیره انتقال قرارگاه عملیاتی کرونا در استان راه اندازی شده و تلاش می‌شود با هدایت و کنترل عزاداران در فضای باز و رعایت پروتکل‌ها زنجیره انتقال این ویروس کنترل و محدود شود.

وی بیان کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت تردد بین استانی و تعطیلی اصناف به جز مشاغل ضروری تا شنبه در اردبیل نیز عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: امید می‌رود با حضور فعالان و موثرین در قرار گاه عملیاتی مدیریت و کنترل کرونا بتوانیم زنجیره را قطع کنیم.

بهنام جو ضمن قدردانی دانی از تلاش‌های فعالان مقابله با کرونا و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان گفت: با همکاری امام جمعه اردبیل نماز جمعه در شهرهای قرمز تعطیل و محوطه باز مصلای اردبیل در اختیار شبکه درمان قرار داده شده که برای ارائه خدمات درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به تعداد بالای بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده که با تأمین تخت بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز با بیان اینکه هیچ مماشاتی با متخلفان صنفی در خصوص بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها نخواهیم داشت از پلمپ ۳۸ قهوه خانه و دستگیری خاطیان در این خصوص خبر داد.

عبدالله طباطبایی افزود: با افرادی که توجهی به حفظ سلامتی و جان مردم نکنند، برخورد می‌شود.

فرماندار اردبیل هم از تعطیلی بالای ۹۰ درصد اصناف از فردا دوشنبه تا شنبه خبر داد و گفت: تمامی پاساژها، بازار سرپوشیده تعطیل بوده و فقط اصناف گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بیمارستان‌های شهر اردبیل ۵۰۰ نفر بستری دارند و همچنان شیب صعودی بیماری در شهرستان ادامه دارد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه روزانه ۷ الی ۸ نفر در اردبیل فوت می‌شوند، اظهار کرد: مراکز سرپایی شلوغ است و به دلیل اینکه در این نوع ویروس کرونا تمام گروه‌های سنی درگیر می‌شوند، لازم است، مراقبت‌های بیشتری انجام شود.

کد خبر 5281904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha