۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲

در واکنش به سنگ اندازی آمریکا؛

روسیه: تحریم نورد استریم ۲ ناقض قوانین بین الملل است

روسیه: تحریم نورد استریم ۲ ناقض قوانین بین الملل است

سفیر روسیه در واشنگتن سنگ اندازی آمریکا در مسیر پروژه انتقال گاز طبیعی نورد استریم ۲ را مغایر با اصل آزادی روابط حاکم بر بازار ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، آناتولی آنتانوف سفیر روسیه در واشنگتن، می گوید تحریم های آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورداستریم ۲، ناقض قوانین بین الملل است.

وی در این باره افزود: از همان آغاز، آمریکا به دنبال ممانعت از همکاری های معمول روسیه-اروپا در حوزه انرژی بود. اقدامات یک جانبه آمریکا علیه نورد استریم ۲ ناقض قوانین بین الملل و مغایر با اصل آزادی روابط حاکم بر بازار است. این چیزی نیست مگر تلاش در راستای امتیازگیری رقابتی برای تأمین کنندگان فناوری و سوخت آمریکا.

آنتونوف در ادامه افزود: چارچوب استفاده از خط لوله نورد استریم ۲ باید در اروپا و در درجه اول از سوی آلمان ترسیم شود و نه از سوی ایالات متحده.

دیروز جمعه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، با امضای فرمانی اجرایی امکان تحریم برخی از پروژه های انتقال انرژی روسیه را فراهم کرد. این محدودیت ها شامل چندین شرکت روس می شود که به زعم واشنگتن در ساخت نورد استریم ۲ سهیم هستند.

خط لوله نورد استریم ۲ قرار است گاز طبیعی را از روسیه به آلمان و از آنجا به سایر کشورهای قاره سبز انتقال دهد. این در حالی است که آمریکا با ادعای ممانعت از وابستگی اروپا به مسکو، در این پروژه مانع تراشی می کند.

کد خبر 5285458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha