۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰

برای مداوای بیماران کرونایی؛

مساجد، فعال‌ترین مراکز تأمین دارو و کپسول‌های اکسیژن در کشمیر

مساجد، فعال‌ترین مراکز تأمین دارو و کپسول‌های اکسیژن  در کشمیر

مساجد کشمیر از جمله فعال‌ترین مراکز برای تأمین کپسول‌های اکسیژن، دارو و غذا برای بیماران کرونایی در دوران همه گیری کرونا بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مساجد کشمیر از جمله فعال‌ترین مراکز برای تأمین کپسول‌های اکسیژن، دارو و غذا برای بیماران کرونایی در دوران همه‌گیری کرونا بوده‌اند.

مساجد با همکاری خیریه‌های مذهبی از پول‌هایی که نزد خود دارند و به آنها بیت‌المال گفته می‌شود در مدت شیوع همه‌گیری کرونا بیشترین فعالیت را برای تأمین دارو و کپسول‌های اکسیژن مورد نیاز بیماران تهیه کرده‌اند.

هدف اولیه بیت‌المال تأمین عدالت اجتماعی-اقتصادی و کمک به خانواده‌های نیازمند است و مساجد در دوران شیوع کرونا از این پول که از طریق پرداخت زکات و خمس جمع‌آوری شده است برای کمک به افراد نیازمند استفاده کرده‌اند.

اکنون این کمک‌های مالی به صورت آنلاین جمع‌آوری می‌شوند و هنگام بروز بحران خزانه‌های مساجد از رسانه‌های اجتماعی برای دریافت این وجوه استفاده می‌کنند.

هنگامی که بحران شیوع ویروس کرونا آغاز شد مساجد در کشمیر سیستمی را ایجاد کردند به این ترتیب که داوطلبان خانواده‌ها یا افرادی را که به کمک نیاز دارند شناسایی می‌شوند و پس از تأیید، کمک‌های های لازم به آنها ارائه می‌شود.

شیوه کرونا لطمه جدی به کشمیر زد و از آگوست ۲۰۱۹ به دنبال لغو وضعیت ویژه ایالت جامو و کشمیر توسط دولت نارندرا مودی، قرنطینه‌های سختی در این کشور اعمال شد در حالی که بیمارستان و سازمان‌های غیردولتی تلاش کردند تا در این بحران همه توان خود را به کار بگیرند اما مؤسسات خیریه مذهبی و مساجد بخش عظیمی از این بار را به دوش کشیدند.

از زمان شروع همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ تا کنون جامو و کشمیر در مجموع ۳۲۲ هزار و ۱۴۲ مورد مبتلا به این ویروس را به ثبت رسانده است و تا ۸ آگوست سال جاری چهار هزار و ۳۸۶ نفر در نتیجه ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 5289086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha