۴ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

گلخانه ای با تجهیزات پیشرفته در زنجان به بهره برداری می رسد

گلخانه ای با تجهیزات پیشرفته در زنجان به بهره برداری می رسد

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه گلخانه ای با تجهیزات پیشرفته در زنجان کلنگ‌زنی شده است، گفت: این گلخانه طی سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، گفت: بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود و بیش از ۵۰ درصد این محصولات قابلیت فراوری دارند.

وی با بیان اینکه بزرگترین گلخانه با تجهیزات پیشرفته در زنجان کلنگ‌زنی شده است، اظهار کرد: این گلخانه طی سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هفت زنجیره تولید طی سال‌های اخیر در استان فعال شده و مجموع زنجیره‌ها به ۱۹ مورد رسیده است.

تاراسی تاکید کرد: خوشبختانه طی سال گذشته هم صادرات محصولات کشاورزی در استان بسیار خوب بود و کشمش و سیر و زیتون بیشترین صادرات محصولات کشاورزی در استان را دارند.

وی به آبیاری تحت فشار در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۵۰ درصد اراضی مستعد استان به سامانه آبیاری نوین تحت فشار مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تأمین آب از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی برای جبران خشکسالی امسال در طارم جهت حفظ پایداری زراعت و باغات طارم که از اهمیت خاصی برخوردار است، ابراز داشت: دراین راستا جهاد کشاورزی استان مدیریت لازم را مد نظر قرار داده است.

تاراسی با بیان اینکه اقلام صادراتی استان شامل کشمش، لبنیات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و آبمیوه، زیتون و سیر است، افزود: در سال جاری جهاد کشاورزی استان نقشه راه توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار دارد و صادرات محصولات کشاورزی در استان طی سال جاری مثبت خواهد بود.

کد خبر 5289542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha