۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۴۹

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

همزمان با هفته دولت سه خانه هلال در زنجان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت سه خانه هلال در زنجان افتتاح شد

زنجان- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ششمین روز از هفته دولت سه خانه هلال در سازمان های مختلف استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از جمعیت هلال احمر زنجان، سید قاسم موسوی گفت: باید خانه‌های هلال تخصصی را راه اندازی و آموزش‌های تخصصی را ارائه دهیم چرا که با توجه به تعدد و افزایش معادن در سطح استان زنجان باید این مهم محقق شود تا این آموزش‌ها در حوزه معادن را نیز ارائه دهیم.

وی یادآوری کرد: هلال احمر آمادگی دارد برای کارکنان در ۳۲۰ معدن استان و خانواده‌های آنان آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی خانه هلال در دستگاه‌های اجرایی بهانه‌ای برای نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی، ایمنی و دیگر امدادی است.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هلال احمر بر اساس قانون وظیفه و مسئولیت آموزش همگانی را برعهده دارد توسعه خانه‌های هلال مصوبه هیات دولت بود که خوشبختانه از ۲ سال گذشته این مجموعه با نیرو و تمرکز بیشتری وارد این مقوله شده است.

وی با بیان اینکه سومین خانه هلال زنجان همزمان با هفته دولت در شرکت شهرک‌های صنعتی راه اندازی می‌شود، ادامه داد: هدف از این اقدام افزایش تاب آوری مردم در سطح جامعه نسبت به حوادث و بلایا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شهرک‌های صنعتی و بخش صنعت را یکی از حوزه‌های آسیب پذیر به لحاظ حوادث بیان کرد و گفت: علاوه بر این بخش حوزه معادن نیز با آسیب‌های خاصی مواجه است باید خانه‌های هلال را به سمت آموزش‌های تخصصی که مد نظر این حوزه هاست را پس از ارائه آموزش‌های عمومی سوق داده و تیم‌های آموزش را مستقر کنیم.

موسوی اظهارداشت: با توجه به شرایط کرونایی آموزش‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود و باید در تلاش باشیم تا در سطح کشور با کیفیت ترین و مطلوب‌ترین آموزش‌ها در سطح استان زنجان ارایه شود.

کد خبر 5292511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha