۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳

پیگیری دغدغه دانش آموزان نخبه خراسان‌جنوبی؛

معمای شهریه مدارس استعدادهای درخشان/حواسمان به نخبگان محروم باشد

معمای شهریه مدارس استعدادهای درخشان/حواسمان به نخبگان محروم باشد

بیرجند- رئیس اداره استعدادهای درخشان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شهریه مدارس استعدادهای درخشان طبق ضوابط قانونی است، گفت: هیچ کس به خاطر مسائل مالی از تحصیل در این مدارس محروم نمی‌شود.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: این روزها که بسیاری از والدین درگیر ثبت‌نام مدارس فرزندان خود هستند، در خراسان‌جنوبی برخی از والدین دانش‌آموزان نخبه نسبت به افزایش هزینه‌های مدارس استعدادهای درخشان گلایه‌هایی دارند و معتقدند که این مسئله خلاف حمایت از نخبگان و نخبه پروری است.

از طرف دیگر بسیاری از دانش آموزان نخبه در خانواده‌های محروم و نیازمند از نظر مالی زندگی می‌کنند که توان پرداخت شهریه دو- سه میلیونی را ندارند.

برای رفع دغدغه والدین این دانش‌آموزان به سراغ متولیان امر رفته و چگونگی تعیین شهریه در این مدارس را مورد سوال و پرسش قرار دادیم.

شهریه مدارس استعدادهای درخشان ۵۰ درصد مدارس غیرانتفاعی است

مهدی رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: ما در مدارس استعدادهای درخشان به جای شهریه حق الثبت داریم که براساس مصوبه هیأت امنای سمپاد در سطح کشور و دستورالعمل‌های رسیده ۵۰ درصد شهریه مدارس غیردولتی هر شهری است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از آنجایی که شهریه مدارس غیر انتفاعی در هر دوره‌ای و در هر مدرسه‌ای متفاوت است، ما میانگین شهریه مدارس غیر انتفاعی برای هر دوره را مد نظر قرار داده و ۵۰ درصد آن را به عنوان شهریه مدارس استعدادهای درخشان خراسان‌جنوبی در نظر می‌گیریم.

رستمی با اشاره به اینکه ساعات آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان بیش از دیگر مدارس است، ادامه‌داد: به صورت طبیعی مبلغی نیز به عنوان فوق‌العاده حق التدریس معلم نیز باید در نظر گرفته شود و در مجموع آنچه والدین به عنوان شهریه در مدارس استعدادهای درخشان می‌شناسند مجموع حق الثبت و فوق العاده حق التدریس است.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی کمترین حق الثبت‌ها را در بین استان‌های کشور دارد، گفت: این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که در مدارس استعدادهای درخشان هزینه اینترنت در آموزش غیر حضوری به نسبت دیگر مدارس بسیار بالاتر است چون ما علاوه بر استفاده از شبکه شاد از پلتفرهای قانونی دیگر چون اسکای روم نیز بهره می‌گیریم.

مسائل مالی مانع تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان نخواهد شد

رئیس اداره استعدادهای درخشان خراسان‌جنوبی گفت: در هر حال ما در خراسان‌جنوبی هیچگاه نخواهیم گذاشت که هیچ دانش آموز نخبه و با استعدادی به واسطه مشکل مالی از تحصیل در این مدارس محروم بماند.

رستمی افزود: اگر کسی در زمینه مالی مشکلی داشته باشد، درخواست او توسط شورای مالی مدرسه بررسی می‌شود و در طول سال از محل کمک خیرین این مسئله را پیگیری می‌کنیم ولی در هر حال از او ثبت نام می‌شود.

وی یادآور شد: نکته دیگر اینکه براساس رأی دیوان عدالت اداری و برای حفظ عدالت آموزشی تخفیف برای فرزندان فرهنگیان در مدارس استعدادهای درخشان لغو شده است.

کد خبر 5292602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha