۱۳ مرداد ۱۳۸۶، ۱۹:۴۷

سرپرست پارلمان فلسطین :

دولت انتصابی ابومازن غیرقانونی است

دولت انتصابی ابومازن غیرقانونی است

سرپرست مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که دولت انتصابی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین غیرقانونی است و برگزاری انتخابات زودهنگام براساس دستورات ابومازن وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری قطر، احمد بحر نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین و سرپرست موقت آن گفت که دولت سلام فیاض به خاطر عدم کسب رای اعتماد مجلس در مدت زمان مقرر مشخص شده  در قانون اساسی از مشروعیت برخوردار نیست.

وی همچنین گفت : دعوت برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان براساس دستورات و فرمان ریاست تشکیلات خودگردان وجاهت قانونی ندارد و دوره مجلس قانونگذاری فلسطین از تاریخ انتخاب نمایندگان چهار سال بوده و انتخابات هرچهار سال یکبار برگزار می شود.

بحر خواستار آغاز فراخوان گسترده و مداوم عربی و اسلامی برای همبستگی با همه اسیران فلسطینی ونمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین شد که از بیش از یک سال پیش در زندانهای اشغالگران در بازداشت به سر می برند.

سرپرست مجلس قانونگذاری فلسطین همچنین از تلاش های میانجیگرانه فلسطینی، عربی و بین المللی برای پرکردن شکاف میان جنبش های فتح و حماس استقبال کرد و گفت که وی در دو پیام جداگانه برای اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت وحدت ملی و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار ازسرگیری گفتگوها شده است.

کد خبر 529377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha