۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۸

رئیس علوم پزشکی استان زنجان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان تنها ۵۲ درصد است

 رعایت پروتکل‌های بهداشتی در  زنجان تنها ۵۲ درصد است

زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ضعیف است،گفت: در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تنها ۵۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری زنجان بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: این مهم در استان باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در شهرستان‌های زنجان ۵۵.۵ درصد، خدابنده ۵۴ درصد، ابهر و ایجرود ۵۲.۵ درصد، طارم ۵۲.۲ درصد، ماهنشان ۵۲.۳ درصد و سلطانیه ۵۳ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: میزان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در مساجد ۴۳.۵ درصد، نانوایی‌ها ۴۵.۲ درصد، ناوگان مسافربری درون‌شهری ۴۵.۵ درصد، سوپرمارکت‌ها ۵۰.۵ درصد و رستوران‌ها ۵۵ درصد است.

قزلباش تاکید کرد: در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیش از ۵۲ درصد است که باید به ۹۵ درصد برسد.

وی بر روند تزریق واکسن کرونا در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: میزان پوشش واکسیناسیون بالای ۴۰ سال در مناطقی از شهر زنجان کمتر از ۵۰ درصد است که روبه رشد خواهد بود.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال در منطقه شناط و حسین آباد شهر ابهر، برخی مناطق خرمدره، زرین آباد ایجرود، سجاس شهرستان خدابنده، سلطانیه، چورزق طارم، کمتر از ۵۰ درصداست.

قزلباش به میزان واکسیناسیون بالای ۷۰ سال در استان اشاره کرد و یاد آورشد: این میزان در مناطقی از شهر زنجان کمتر از ۶۰ درصد است گه باید تقویت شود.

وی در مجموع روند تزریق واکسن در استان را خوب اعلام کرد و گفت: امیدواریم طی روزهای آینده تزریق واکسن کرونا در استان شدت بگیرد.

کد خبر 5297897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha