۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶

امروز اتخاذ شد؛

جدیدترین موضع گیری خصمانه وزیر خارجه سعودی علیه ایران

جدیدترین موضع گیری خصمانه وزیر خارجه سعودی علیه ایران

وزیر خارجه سعودی ضمن موضع گیری درباره اسناد مربوط به حملات یازده سپتامبر ، علیه ایران و انصارالله یمن هم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی مدعی شد: اسناد مربوط به حملات۱۱ سپتامبر مشخص کرد که ریاض در این حملات دست نداشته است.

وی ادعا کرد: عربستان در مبارزه با تروریسم شراکت دارد و ما با متحدانمان همکاری می کنیم.

وزیر خارجه سعودی که در نشست خبری با همتای اتریشی خود سخن می گفت، مدعی شد: عربستان در واکنش نشان دادن به هر حمله حوثی ها تردید به خود راه نخواهد داد.

فرحان که کشورش به حملات روزانه به یمنی ها ادامه می دهد و آنها را در محاصره قرار داده و در مسیر حل و فصل سیاسی بحران کارشکنی می کند، ادعا کرد: اولویت در یمن صلح و حفظ جان غیرنظامیان است. حوثی ها مسئول ادامه تنش هستند آنها از غیرنظامیان به عنوان گروگان استفاده می کنند.

وزیر خارجه عربستان در عین حال ضمن تایید حملات کوبنده ارتش و کمیته های مردمی یمن به عمق عربستان، گفت: حوثی ها به هدف قرار دادن تاسیساتی مانند فرودگاه بین المللی ابها و منطقه الدمام ادامه می دهند.

وی در موضع گیری خصمانه علیه ایران هم گفت: ما حامی تلاشهای بین المللی برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

وزیر خارجه سعودی در حالی که کشورش عامل بی ثباتی منطقه و حامی گروههای تروریستی است، گفت: عربستان نقش مهمی در امنیت و ثبات منطقه دارد!

کد خبر 5302940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha