۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

محصولات ۲۰ واحد دانش‌بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه صادر می‌شود

محصولات ۲۰ واحد دانش‌بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه صادر می‌شود

کرمانشاه- رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: محصولات بیش از ۲۰ واحد فناور و دانش بنیان به کشورهای خارجی از جمله ترکیه و اروپا صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک آزادی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال ۱۳۸۴، اظهار کرد: پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی با هدف فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری و نوآوری ایجاد شد و در واقع متولی توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری طی سال‌های گذشته در این استان بوده است.

وی با اشاره حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ۶۵۰ واحد فناور طی سنوات گذشته، افزود: بیش از ۷۰ درصد از این واحد موفق به راه اندازی کسب و کار شدند و در حال حاضر نیز ۲۶۵ واحد فناور در سطوح مختلف تحت حمایت این مجموعه فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای حمایت از شرکت‌های فناوری و نوآورانه در حوزه توسعه بازار خصوصاً در حوزه صادرات انجام شده است، بیان کرد: محصولات بیش از ۲۰ واحد فناور این پارک به کشورهای دیگر از جمله ترکیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

آزادی تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مصمم است که به صورت ساختارمند بحث توسعه صادرات محصولات فناور و دانش بنیان را به خارج از کشور دنبال کند.

به گفته وی، کرمانشاه طی سال‌های گذشته متولی صادرات محصولات فناور و دانش بنیان کشور به عراق بوده است که در یک برهه زمانی به دلیل مشکلات داخلی عراق این امر متوقف شد اما تا پایان سال جاری ساختارهای لازم برای فعال شدن مجدد بحث صادرات این محصولات فراهم می‌شود.

آزادی تصریح کرد: اولویت در بحث صادرات محصولات دانش بنیان و فناور، محصولات کرمانشاه و سپس در مرحله بعد محصولات دیگر استان‌ها به کشور عراق است.

توسعه ساختارهای فناورانه در کرمانشاه با مشارکت بخش خصوصی

وی به برنامه‌های شاخص پارک علم و فناوری استان کرمانشاه طی سال جاری اشاره کرد و گفت: توسعه ساختارهای فناورانه با مشارکت بخش خصوصی و با هدف حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه‌های اولویت دار این استان یکی از شاخص ترین برنامه‌های این پارک است.

آزادی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به نتایج مدنظر نمی‌توان نگاه عمومی به حوزه فناوری داشت، تصریح کرد: بر همین اساس با مشارکت بخش خصوصی ساختارهای فناورانه ای ایجاد شده است که به عنوان بازوهای توانمند پارک علم و فناوری کرمانشاه بتواند به توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری کمک کند.

وی افزود: هم اکنون هفت ساختار فناورانه در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی هوشمند، گیاهان دارویی، دانش آموزی و… برای جذب استارتاپ‌ها و کمک به تجاری سازی آنان در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت دارد و پیش بینی می‌شود تا نیمه نخست سال آینده این تعداد به ۱۵ ساختار افزایش یابد.

ساختارهای فناورانه موجب جذب سرمایه و حمایت‌های ملی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به مزیت‌های ساختارهای فناورانه اشاره کرد و گفت: در کنار مدل درآمدی و اقتصادی هر یک از این ساختارها، ارتباط دوسویه پارک با این ساختارها موجب ورود تخصصی به حوزه‌های اولویت دار این استان، نقش مؤثر جذب سرمایه و جلب و جذب حمایت‌های نهادهای ملی می‌شود.

آزادی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که ذیل هر یک از مراکز رشد در پارک علم و فناوری کرمانشاه ساختارهای فناورانه ایجاد شود تا بتوانیم نگاه تخصصی، حرفه‌ای و همه جانبه به توسعه حوزه فناوری داشته باشیم.

وی به افتتاح برج فناوری کرمانشاه در سال جاری اشاره کرد و گفت: این برج با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع فضای لازم برای حداقل ۱۱۰ واحد فناور را فراهم می‌کند و نیز تلاش شده که کلیه بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری این استان در این برج استقرار می‌یابند.

هدف از اجرای طرح صدف توانمندسازی شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی است

آزادی به اجرای طرح صدف به منظور توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف طراحی مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به نقش آفرینی آنها در اکوسیستم فناوری و نوآوری این استان طرح ریزی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های این استان عدم آشنایی لازم در حوزه کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه در قالب یک مدل استاندارد مجری توانمند سازی این افراد با اجرای طرح صدف شده است که پاییز امسال سومین دوره این طرح برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح صدف در چهار فاز اجرایی می‌شود که در فاز اول و دوم کارگاه‌هایی در بخش مهارت‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، در فاز سوم آشنایی شرکت کنندگان با اکوسیستم فناوری و نوآوری و در فاز نهایی این شرکت کنندگان برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی به ساختارهای فناوری معرفی می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های بارز طرح صدف، افزود: شرکت کنندگان صاحب ایده می‌توانند ایده‌های خود را عملیاتی و تجاری سازی کنند و یا اینکه در قالب یک فرد توانمند و علاقمند جذب سایر استارتاپ ها شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت شرکت در این دوره ۱۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای ثبت‌نام در طرح صدف می‌توانند تا ۳۱ شهریور به آدرس www.kti.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5307773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha