۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

وعده سه دولت بر زمین ماند؛

گره کور پروژه ۱۲ ساله «گورمیزه» / شهرستانی که از بن‌بست خارج نشد!

گره کور پروژه ۱۲ ساله «گورمیزه» / شهرستانی که از بن‌بست خارج نشد!

شهرکرد- پروژه «گورمیزه» به‌منظور خارج کردن شهرستان اردل از بن‌بست و رفع نقاط حادثه‌خیز این محور در سال ۸۸ کلنگ خورد اما به دلیل کمبود اعتبار با گذشت ۱۲ سال همچنان به بهره‌برداری نرسیده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهرستان «اردل» در فاصله ۷۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و با مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت‌ها مواجه است.

از یک‌سو جاده‌های ناایمن و پرپیچ‌وخم این شهرستان افراد زیادی را به کام مرگ کشانده و از سوی دیگر به دلیل نبود جاده استاندارد «اردل» به شهرستانی در بن‌بست تبدیل‌شده است.

مسئولان چهارمحال و بختیاری برای خروج شهرستان «اردل» از بن‌بست، کاهش تصادفات جاده‌ای و کم کردن ترافیک مسیر «لردگان- خوزستان» پروژه «گورمیزه» را طراحی کرده و کلنگ آن را در سال ۸۸ بر زمین زدند.

اما با گذشت ۱۲ سال این پروژه پیشرفت قابل‌توجهی نداشته و این مسئله موجب گلایه‌مندی مردم این شهرستان از مسئولان شده است.

وعده سه دولت بر زمین ماند

وفا همتی شهروند «اردلی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تکمیل پروژه «گورمیزه» از مطالبات اساسی مردم «اردل» است، اظهار کرد: این پروژه از دولت دهم آغازشده اما با گذشت چندین سال همچنان به بهره‌برداری نرسیده است.

گره کور پروژه ۱۲ ساله «گورمیزه» / شهرستانی که از بن‌بست خارج نشد!

وی با اشاره به اینکه جاده‌های این شهرستان ایمن و استاندارد نیستند، عنوان کرد: سه دولت تاکنون وعده تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را به مردم منطقه داده‌اند اما تاکنون افتتاح نشده است.

افتتاح پروژه «گورمیزه» موجب خروج «اردل» از بن بست می‌شود

شهروند «اردلی» با بیان اینکه مسئولان باید حافظ جان مردم باشند، گفت: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه «گورمیزه» مسیر «اردل» به خوزستان ۳۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

همتی با اشاره به حادثه‌خیز بودن جاده «اردل- خوزستان»، افزود: مردم این منطقه برای سفر به خوزستان از مسیر «لردگان- خوزستان» استفاده می‌کنند که بار ترافیکی این مسیر را بالابرده است.

وی تکمیل پروژه «گورمیزه» را عامل خروج شهرستان از رکود عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پروژه «اردل» از بن‌بست خارج و این مسئله موجب رونق این شهرستان می‌شود.

گره کور پروژه ۱۲ ساله «گورمیزه» / شهرستانی که از بن‌بست خارج نشد!

تخصیص ۶۰ میلیارد اعتبار

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات اجرایی جاده «اردل- دوپلان» به طول ۱۵ کیلومتر از سال ۸۸ آغاز شد.

حمید ربیعی با بیان اینکه در سال‌های نخست اعتبار این پروژه از بخش استانی تأمین شد، گفت: اعتبارات استانی چشم‌گیر نیست و این مسئله موجب شد پروژه «گورمیزه» با کندی اجرا شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ محل تأمین اعتبار این پروژه از استانی به ملی تغییر کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه «گورمیزه» هزینه شده است، تصریح کرد: امسال بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته‌شده که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

گره کور پروژه ۱۲ ساله «گورمیزه» / شهرستانی که از بن‌بست خارج نشد!

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه «گورمیزه» نیاز است

ربیعی تکمیل این پروژه را مشروط به تأمین اعتبار موردنیاز دانست و عنوان کرد: برای تکمیل پروژه «گورمیزه» بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه این پروژه از چهار تونل تشکیل‌شده است، اظهار کرد: حفاری سه تونل پایان‌یافته و حفاری تونل چهارم آغازشده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای حفاری هر کیلومتر تونل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در صورت تأمین اعتبار، پروژه «گورمیزه» در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

بنابراین گزارش با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه راه‌سازی باید مسئولان استانی با همکاری و هماهنگی ضمن جذب اعتبارات ملی اجرای این طرح را سرعت دهند و مشکل مردم این منطقه را بعد از ۱۲ سال انتظار با تکمیل این پروژه حل کنند.

کد خبر 5309474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha