۸ مهر ۱۴۰۰، ۲:۱۱

گزارش مهر از بروجرد؛

«گلدشت» در تصرف سودجویان/ جای پای شکوفه‌های سیب ویلا سبز شد!

«گلدشت» در تصرف سودجویان/ جای پای شکوفه‌های سیب ویلا سبز شد!

بروجرد- منطقه گردشگری «گلدشت» به عنوان ریه تنفسی بروجرد طی سال‌های اخیر مورد هجوم ساخت و سازهای غیر مجاز افراد سودجو قرار گرفته تا در این میان جای پای باغات سیب ویلا سبز شود!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: منطقه درختی و سرسبز «گلدشت» بروجرد از جمله مناطق گردشگری این شهرستان است که اغلب مسافران و گردشگران با نام و ویژگی‌های طبیعی این مکان به خوبی آشنایی دارند.

«گلدشت» در تصرف سودجویان

«گلدشت» یک دره و جلگه وسیع در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس است که محدوده این منطقه از غرب تپه «چغای» بروجرد آغاز و تا «کپرگه» ادامه دارد.

«گلدشت» مشتمل بر چندین روستا است که روستاهای «فیال»، «شیخ میری»، «قلعه» و «کپرگه» از جمله روستاهای مهم این منطقه گردشگری هستند، دسترسی به «گلدشت» از طریق جاده آسفالته به طول ۱۲ کیلومتر از غرب شهر بروجرد امکانپذیر است.

«گلدشت» در تصرف سودجویان/ جای پای شکوفه‌های سیب ویلا سبز شد!

اما متأسفانه این روزها این منطقه سرسبز به محل جولان افراد سودجو تبدیل شده به طوری که در آن ساخت و سازهای بی رویه انجام می‌شود، این ساخت و سازها تا به آنجا رسیده که دیگر از این منطقه بکر و دیدنی چیزی نمانده که بتوان از آن به عنوان منطقه گردشگری یاد کنیم.

شناسایی ۹۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز

جواد گودرزی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در این رابطه اظهار داشت: در این منطقه ۹۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز از سوی جهاد کشاورزی شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد، ۶۰ مورد آرای قطعیت یافته، دارند.

«گلدشت» در تصرف سودجویان/ جای پای شکوفه‌های سیب ویلا سبز شد!

مدیر جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ۳۳ مورد نیز تبصره دو، ماده ۱۰ هستند که به زودی قلع و قمع خواهند شد.

در تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز گزینشی عمل نشود

حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه بروجرد نیز با انتقاد از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق گردشگری این شهرستان اظهار داشت: متولیان نباید اجازه این ساخت و سازها را بدهند چرا که ساختمان یک شبه ساخته نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با این ساخت و سازهای غیر مجاز بیان داشت: در تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز نیز گزینشی عمل نشود.

«گلدشت» در تصرف سودجویان/ جای پای شکوفه‌های سیب ویلا سبز شد!

امام جمعه بروجرد با اشاره به تشکیل یک قرارگاه در راستای نظارت بر ساخت و سازها در این شهرستان گفت: این قرارگاه نظارت تام خواهد داشت و هر جایی قرار بر ساخت و ساز غیر مجاز شد، این قرارگاه جلوی آن را می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر جایی هم ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفت، بدون ملاحظه تخریب خواهند شد.

ضعف برخی نهادها در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز

مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب بروجرد نیز در این رابطه تاکید کرد: مطلقاً ما اجازه نخواهیم داد که کسی با سو استفاده از موقعیت خود اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کند.

وی بیان داشت: تأکیدات جدی به ارگان متولی این امر داده شده، اما بعضی مواقع شاهد ضعف این ادارات و ارگان‌ها هستیم.

«گلدشت» در تصرف سودجویان/ جای پای شکوفه‌های سیب ویلا سبز شد!

دادستان عمومی و انقلاب بروجرد افزود: در این راستا طبق دستور العمل قوه قضائیه برخورد قانونی لازم انجام شده است.

محمدی گفت: به افرادی که قصد تخلف در این حوزه را دارند هشدار می‌دهم و به قید فوریت دستور تخریب تک تک این ساخت و سازهای غیر مجاز صادر و اجرا خواهد شد.

بنا بر این گزارش، همه زیبایی‌های «گلدشت» طی سال‌های اخیر با طمع سودجویان در منطقه و استمرار ساخت و سازهای غیرمجاز تحت الشعاع قرار گرفته تا نگرانی‌هایی در زمینه ساماندهی این منطقه گردشگری وجود داشته باشد و امید می‌رود دستگاه‌های مرتبط با یک همکاری بین بخشی گامی مؤثر در این زمینه بردارند.

کد خبر 5316209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha