۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران خبر داد؛

آغاز کشت پاییزه گندم و کلزا در مزارع چناران

آغاز کشت پاییزه گندم و کلزا در مزارع چناران

چناران ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران گفت: کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی چناران آغاز شده است.

محمدرضا روستانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به آغاز کشت پاییزه در مزارع این شهرستان اشاره و اظهار کرد: کشت پاییزه گندم در سطح ۱۲ هزار و۵۰۰ هکتار اراضی دیم و آبی این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان این‌که کشت پاییزه به دو صورت کشت «دیم» و کشت «آبی» انجام می‌شود، ادامه داد: از مجموع سطح زیر کشت اراضی چناران، دو هزار هکتار مربوط به کشت دیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت آبی اختصاص خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران به توزیع بذر اصلاح شده میان کشاورزان این شهرستان اشاره و بیان کرد: بالغ بر ۵۰۰ تن بذور گندم و جو اصلاح شده توسط اتحادیه تعاون روستایی چناران و شرکت تعاونی تولید گلبهار ۲ در حال توزیع بین کشاورزان چنارانی است.

وی با بیان این‌که بذور گندم، جو و کلزا به میزان کافی برای کشت پاییزه تهیه شده است، گفت: برخی کشاورزان از سال قبل بخشی از بذور مورد نیاز خود را برای کشت غلات به صورت خودمصرفی نگهداری کرده‌اند که از طریق ارسال پیام‌های ترویجی، نکات لازم برای ضدعفونی کردن بذور نگهداری شده و کاهش عوامل بیماری‌زای پیش از کاشت به آنان منتقل شد.

کد خبر 5316338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha