۱۷ مرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۰۰

حجت الاسلام عراقی:

همزیستی پیروان ادیان مختلف در ایران الگویی عملی برای جهان امروز است

همزیستی پیروان ادیان مختلف در ایران الگویی عملی برای جهان امروز است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع اندیشمندان اسلامی و مسیحی گفت: همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان بزرگ الهی در جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان یک الگوی عملی در جهان امروز مطرح شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حجت الاسلام محمود محمدی عراقی که در نشست گفتگوی ادیان با عنوان "خلافت انسان در آفرینش از دیدگاه اسلام و مسیحیت" سخن می گفت، افزود: جای تأسف است که به دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، دروغ پردازی، توطئه و با بهره گیری از سلطه رسانه ای حقوق اقلیتهای دینی را در ایران مخدوش جلوه داده و تلاش می کنند ضایع شدن حقوق اقلیتها را در اذهان تداعی کنند و این در حالی است که ادیان بزرگ الهی در جمهوری اسلامی رسمیت داشته و پیروان آنها در مناسک دینی و مسائل حقوقی خود آزاد هستند .

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما معتقدیم این گفتگو، می تواند در راه صلح و آزادی و در رسیدن به رستگاری انسانها مؤثر باشد و رهبران ادیان الهی با این گفتگو ها می توانند الگو و سرمشقی برای سیاستمداران باشند و آنها هم با گفتگو مسائل را طرح کرده و با تعامل و همکاری برای سعادت جوامع قدم بردارند.

محمدی عراقی با اشاره به اینکه آفرینش انسان و خلقت انسان به عنوان خلیقه خدا در زمین از موضوعات مشتکک همه ادیان الهی به ویژه اسلام و مسیحیت است، گفت: از زمانی که انسانها از خدا فاصله گرفتند، معنویت، حقیقت و راستی در زندگی انسان کمرنگ شده و جای آن را خونریزی، فساد و غیره گرفته است.

وی افزود: حتی علم، آگاهی با انحراف از مسیر انسانی در خدمت سلطه جویی ، ظلم و ستم و سقوط اخلاقی انسان قرار گرفته و به عنوان نمونه با پیشرفت علم ، امروز بمب اتمی ساخته شده و باعث کشته شدن میلیونها انسان می شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان گفت تنها را ه سعادت انسان بازگشت به خداوند ، خداپرستی و خداشناسی است. البته نشانه های بازگشت به خدا، معنویت، اخلاق الهی و انسانی در همه جوامع انسانی به وضوح مشاهده می شود و بشریت امروز از خودخواهی و ظلم و ستم به ستوه در آمده و راه هدایت را می جوید و این امر وظیفه رهبران دینی را روز به روز سنگین تر می کند.

نشست گفتگوی ادیان با عنوان" خلافت انسان در آفرینش از دیدگاه اسلام و مسیحیت" با حضور اندیشمندان اسلامی و مسیحی و گروهی از فرهیختگان و اساتید داخلی عصر دیروز 16 مرداد ماه  در تهران برگزار شد. در این نشست که از سوی مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی برگزار شد چند تن از مسئولان کلیسای اسقفی از کشورهای انگلستان، هند، پاکستان، هلند، مصر و جمهوری اسلامی ایران و اندیشمندان اسلامی کشورمان پیرامون موضوع این نشست به ایراد سخنرانی کرده و به تبادل نظر و گفتگو  پرداختند .

کد خبر 531636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha