۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند

۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند

مهدی‌شهر - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان درباره توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطات، گفت: ۹۳ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان صبح یکشنبه در آئین روز روستا و عشایر به میزبانی مسجد امام حسین (ع) روستای فولاد محله مهدی‌شهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های روستایی در سطح استان، تاکید کرد: ۸۰ درصد روستاهای ما از پوشش اینترنت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ۴۱۵ آبادی و روستا در استان از تلفن همراه بهره مند هستند، افزود: ۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی برخوردارند.‌

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان با بیان اینکه ۹۳ درصد روستاهای استان از نعمت خدادادی گاز طبیعی برخوردار هستند، ابراز کرد: ۹۹.۹ درصد روستاهای استان از نعمت برق نیز برخوردار هستند.

صمیمیان با بیان اینکه ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می‌کنند، بیان کرد: ۳۲۲ روستای ما از نعمت آب شرب روستایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان، طرح هادی اجرایی شده است، افزود: بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و ۲۵ میلیارد تومان هم برای راه روستایی استان در نظر گرفته شده است از سوی دیگر باید گفت ۱۹۷ ماشین آلات روستایی در اختیار روستاهای ما قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه این استان در بحث اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی روستایی در کشور، در سال گذشته رتبه سوم را به دست آورده است، تاکید کرد: روستای دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان هستند.

صمیمیان با بیان اینکه در نظر داریم از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع)، ۱۳ روستای بیکار دیگر را در استان معرفی کنیم، افزود: قرار است ۵۸ طرح روستایی با مشارکت هشت دستگاه اجرایی از امروز به بهره برداری برسد که توسعه روستایی و ارتقای کیفیت خدمات به روستاهای استان سمنان از جمله اهداف این طرح‌ها است.

کد خبر 5323844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha