۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶

نماینده ولی فقیه در دفتر امور اهل سنت کرمانشاه:

انفجارهای تروریستی در افغانستان برای ناامن جلوه دادن منطقه است

انفجارهای تروریستی در افغانستان برای ناامن جلوه دادن منطقه است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در دفتر امور اهل سنت استان کرمانشاه ضمن محکومیت انفجارهای افغانستان، این انفجارها را نشان عمق توطئه دشمنان در ناامن جلوه دادن منطقه دانست.

حجت الاسلام حجت اله فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پر برکت پیامبر رحمت (صلواة الله علیه وآله) و فرزند آن حضرت امام صادق (علیه السلام) به عموم مسلمین جهان، انفجار تروریستی در مسجد قندهار افغانستان را به شدت محکوم کرد.

وی انفجار تروریستی در مسجد فاطمیه قندهار افغانستان را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نمازگزار بی گناه شد، نشان دهنده عمق توطئه دشمنان در ناامن جلوه دادن منطقه برای ایجاد اختلاف و جنگ قومی و مذهبی بین مسلمانان دانست.

نماینده ولی فقیه در دفتر امور اهل سنت استان کرمانشاه این انفجار را یک جنایت بزرگ ضد بشری و توطئه ای در راستای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی و برادران شیعه و سنی دانست و افزود: پشت این حمله تروریستی کوردلانه و بزدلانه گروه‌های تکفیری افراطی گرا، رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار قرار دارد تا با اینگونه اعمال وحشیانه، بین شیعه و سنی، آتش اختلاف را شعله ور کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش که کمر آنها توسط نیروهای جبهه مقاومت شکسته شد ساخته، پرداخته و آلت دست استکبار جهانی هستند و این گروه‌ها نه تنها مسلمان نیستند بلکه بویی از انسانیت نبرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت و بصیرت جهان اسلام، خنثی کننده نقشه‌های شوم دشمنان مستکبر است که از اسلام سیلی خورده و احساس خطر می‌کنند بر تمسک هرچه بیشتر مسلمانان به سیره نبوی و اتحاد و هوشیاری هرچه بیشتر تاکید کرد.

فاضلی گفت: مسئولان کشور افغانستان باید هر چه سریع‌تر امنیت مردم مظلوم این کشور را تأمین کرده ه و با خاتمه دادن به این خشونت‌ها، زمینه تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام و مذاهب با رأی مردم، را فراهم کنند.

کد خبر 5331591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha