۲۱ مرداد ۱۳۸۶، ۱۸:۵۶

احمدی نژاد :

ماموریت بزرگ ایران اصلاح ساختار مناسبات جهانی است

ماموریت بزرگ ایران اصلاح ساختار مناسبات جهانی است

رئیس جمهور با بیان اینکه جهان در آستانه تحولی عظیم قرار دارد، گفت: ماموریت بزرگ امروز جمهوری اسلامی ایران اصلاح و تغییر ساختار مناسبات و روابط بین المللی در جهت منافع ملت ها و ترسیم شرایط مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز در مراسم افتتاح گردهمایی سفیران و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور عدالت گستری، مهرورزی و تعالی جوامع انسانی را اصول کارآمد و حلال چالش های روابط بین المللی دانست و تاکید کرد: همه ارکان سیاست خارجی و مدل دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید براساس این اصول طراحی، اجرا و به جامعه بین المللی عرضه شود.

رئیس جمهور حرکت برای تغییر شرایط نامطلوب، نامشروع و غیرصحیح حاکم بر روابط بین المللی را مطالبه همه انسان های منصف و صالح بویژه ملت بزرگ ایران برشمرد و تصریح کرد: امروز ملت و دولت ایران از تهدیدهای قدرت های فاسد ناراحت و نگران نیستند و ماموریت خود برای اصلاح نظام حاکم بر جهان مبتنی بر عدالت، خداپرستی و عشق و مهرورزی و انصاف را فریاد می زنند.

وی عدالت گستری را ثمره و مقوم توحید و یکی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: مناسبات جهان و قوانین بین المللی باید براساس عدالت تنظیم و اجرا شود و همه انسان ها از حقوق متناسب در عرصه های مختلف برخوردار باشند. 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه همه مناقشات بر پایه عدالت قابل حل و فصل است، گفت: امنیت پایدار فقط در سایه عدالت محقق می شود و ریشه ضایع کردن حقوق ملت ها و ترویج تروریسم در بی عدالتی هایی است که قدرت های زورگو بر جهان تحمیل می کنند.

وی عشق به بشریت را از دلایل آفرینش انسان ها از سوی خداوند عنوان و خاطر نشان کرد: مهرورزی از دیگر اصول جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی و رابطه با ملت ها است .

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تعالی معنوی و همه جانبه، زندگی جاوید و ابدی برای انسان ها را رقم می زند، گفت: تعالی جامعه بشری و حفظ کرامت انسانی همراه با داشتن نگاه هدفمند به جهان در کنار عدالت و مهرورزی جزو اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است .

دکتر احمدی نژاد سپس با اشاره به وضع امروز ملت عراق و با تاکید بر اینکه اشغالگری در عراق با هر سه اصل عدالت گستری، مهرورزی و تعالی جامعه بشری در تضاد است ، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عنایت به این اصول از وحدت ملی و سرزمینی عراق و دولت برآمده از آرای مردم این کشور حمایت و با اشغالگری مخالفت می کند و حق ملت عراق برای تسلط بر منابع خود را به رسمیت می شناسد.

رییس جمهور با بیان اینکه تهران هر اقدامی را که به تقویت دولت مردمی بغداد و تامین رفاه ، پیشرفت و امنیت ملت عراق کمک کند، انجام می دهد، افزود : مبارزه و مخالفت با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ ادامه دارد اما گفتگو با این کشور در راستای تامین حق بزرگ ملت عراق انجام می پذیرد.

وی  با تاکید بر اینکه انسان های فاسد از 200 سال گذشته تاکنون با جنجال و تبلیغات گسترده خدا ، اخلاق و ارزش های الهی را از مناسبات خود کنار گذاشته اند ، خاطرنشان کرد: کسانی که جنایات گوناگون و متعدد را با نام دمکراسی، آزادی و پیشرفت، علیه جامعه بشری مرتکب شده اند باید محاکمه شوند و داغ ننگ بر پیشانی شان بخورد. 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه جهان به سرعت در حال بازگشت به معنویت و اخلاق و جمهوری اسلامی ایران کانون و منادی این بازگشت است، گفت: سفیران جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف باید با توجه به علاقه دولت ها و ملت ها خودشان را برای پاسخگویی به این مطالبات آماده کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به لطف خدای متعال ، رهنمودهای رهبری عزیز وایستادگی و استقامت ملت در اوج عزت، استقلال و بهترین موقعیت در عرصه های مختلف بویژه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای قرار داد، تاکید کرد : امروز هیچ کس نمی تواند جلوی پیشرفت علمی ملت ایران را بگیرد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه هماهنگ کردن روابط اقتصادی و سیاسی وحتی افزایش مناسبات اقتصادی، تجاری و بازرگانی ایران با کشورهای مختلف وظیفه سفیران است، گفت: امروز ظرفیت فراوانی برای حضور متخصصان ایرانی در سایر کشورها و همچنین سرمایه گذاری خارجی ها در ایران وجود دارد که سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشور های مختلف باید زمینه عملیاتی شدن این ظرفیت ها را فراهم کنند و دولت از تلاش آنها برای گسترش مناسبات اقتصادی با کشورهای هدف حمایت همه جانبه می کند .

وی در پایان با تاکید بر لزوم داشتن نگاه عملیاتی برای مواجهه و حل و فصل مسایل مختلف گفت: ساختار وزارت امور خارجه باید همگام با مسئولیت جهانی جمهوری اسلامی ایران متحول شده و برنامه ریزی و اقدام کند.
کد خبر 533373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha