۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی تأکید کرد؛

لزوم اقناع والدین جهت ثبت‌نام نوآموزان در برنامه سنجش

لزوم اقناع والدین جهت ثبت‌نام نوآموزان در برنامه سنجش

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بر لزوم اطلاع‌رسانی و اقناع والدین و مربیان پیش‌دبستانی جهت ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در نشست مشترک با معاونت آموزش ابتدایی، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی و انجمن اولیاء و مربیان، با بیان این که در سال جاری سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی هدف‌گذاری شده است گفت: علی‌رغم مشکلات سامانه «سیدا» برای ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها تاکنون ۱۰۳ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت‌گیری شده‌اند.

وی افزود: سنجش این نوآموزان در ۴۷۱ پایگاه سنجش در سراسر کشور در حال انجام است و فعالیت این پایگاه‌ها تا اواخر آذر ادامه دارد.

حسینی با بیان این که سنجش پیش‌دبستانی‌ها از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، گفت: باتوجه به هدف‌گذاری سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی برای سال جاری، لزوم اطلاع‌رسانی و اقناع خانواده‌ها و مدیران پیش‌دبستانی‌ها با رویکرد تهییجی و از روش‌های مختلف ضروری است.

وی افزود: تولید بسته اطلاع رسانی ویژه والدین و مدیران مراکز پیش دبستانی با نظارت معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی و توزیع گسترده آن از طریق روابط عمومی وزارت، برگزاری نشست خبری، استفاده از ظرفیت ماهنامه پیوند، استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان با هدف اطلاع رسانی به اولیا و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و شبکه شاد ازجمله راه‌های اطلاع‌رسانی این برنامه است.

حسینی تصریح کرد: گزارشی از برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۱۴۰۰ برای ارسال به دولت و کمیسیون آموزش مجلس نیز تهیه خواهد شد.

کد خبر 5337447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha