۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۷:۵۴

با انتشار پیامی توییتری؛

روسیه: نگرانی آمریکا درباره جابجایی نظامیان روس، عجیب است

روسیه: نگرانی آمریکا درباره جابجایی نظامیان روس، عجیب است

سفارت مسکو در واشنگتن طی پیامی اعلام کرد که نگرانی وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره تحرکات نظامیان روسی در داخل مرزهای روسیه، مسکو را متعجب ساخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که از نگرانی وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده در مورد جابجایی نظامیان روسی در داخل مرزهای ملی این کشور متحیر و متعجب است.

سفارت خانه مذکور در پیامی که در همین رابطه در توییتر منتشر کرد، نوشت: ما از نگرانی مطرح شده توسط دفاتر مطبوعاتی وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا درباره فعالیت نیروهای نظامی مان در قلمروی ملی داخل مرزهای روسیه، متحیر و متعجب هستیم. خود را در آینه بنگرید. این ارتش آمریکا است که غیر مسئولانه در سراسر جهان پرسه می زند و هرج و مرج را پشت سر خود به جای می گذارد.

پیشتر و در همین رابطه، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که در ۳۰ اکتبر منتشر کرده بود، به نقل از منابعی گفته بود که تعدادی از مقامات آمریکایی و اروپایی نگران آنچه گفته می شود از سرگیری مجدد تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین است، هستند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر و در همین رابطه در روز چهارشنبه گفته بود که گزارش های رسانه های غربی مبنی بر اینکه روسیه نیروهایش را به مرز اوکراین برده است، با واقعیت مطابقت ندارد.

وی همچنین اظهار داشت که این یک خبر جعلی نبود، بلکه یک کمپین اخبار جعلی تازه در رسانه های آمریکایی بود.

کد خبر 5344642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha