۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبرداد؛

اجرای طرح هوشمندسازی برای حفاظت از اراضی ملی

اجرای طرح هوشمندسازی برای حفاظت از اراضی ملی

زنجان-فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از اجرای طرح هوشمندسازی برای حفاظت از اراضی ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خردمند روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن در استان زنجان، اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان کم‌ترین چالش در حوزه یگان حفاظت زمین و مسکن در سطح کشور را دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طی ۲.۵ سال گذشته حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان از اراضی تصرفی و تعرضی به بیت‌المال برگشت داده شده و این مهم مورد تایید املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است.

خردمند با بیان اینکه در یگان، حفاظت هوشمند فعال است، ابراز کرد: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برقرار شده و مردم می‌تواند موارد مورد نظر را گزارش کنند. همچنین تبلت‌ها برای رصد آنلاین زمین و مسکن نیز فعال شده و امروز در طرح هوشمندسازی به صورت لحظه‌ای گزارش‌ها ثبت می‌شود.

وی از فعال شدن مرکز مانیتورینگ به عنوان یک برنامه کشوری خبر داد و گفت: همه اراضی کشور به صورت آنلاین و با تجهیزات به‌روز رصد می‌شود و باید گام‌های جدی در استفاده از تجهیزات فناورانه برداشته شود. در برخی از استان‌ها جی‌.پی‌.اس در خودروها و موتورسیکلت‌ها نصب شده و لحظه به لحظه بازدید از اراضی و جزئیات کنترل و ثبت می‌شود و با تلاش و مدیریت فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن و راه و شهرسازی باید این مهم در این استان نیز محقق شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه نقشه‌برداری حقوقی در یگان حفاظت باید به سمت حرفه‌ای‌گری برود، ادامه داد: ایجاد ساختار نقشه‌برداری و عمران نیز در برنامه ما پیش‌بینی شده است.

۲۴۴ متصرف زمین در کشور شناسایی شده است

خردمند با بیان اینکه فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان اقدامات خوبی را طی سه سال گذشته در استان داشتند، گفت: ۲۴۴ متصرف شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۴ نفر به مرجع حقوقی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرح راستی‌آزمایی در راستای طرح هوشمندسازی نظارت و کنترل از اراضی را ابلاغ کردیم، افزود: در کشور ۴۸ هزار متصرف شناسایی شده و با وجود اینکه ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد، تاکنون سراغی از این افراد گرفته نشده بود، در حالی که در اراضی دولت تصرف کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، سیاست یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را استفاده از ظرفیت نیروهای جوان برشمرد و گفت: ۳۵ اداره‌کل و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن داریم و فرمانده یگان ۳۰ استان تغییر یافته و از نیروهای جوان استفاده شده است.

خردمند بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل باعث می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کنیم و باید فرمانده جدید یگان حفاظت زمین و مسکن استان زنجان از تجربیات فرمانده سابق این یگان استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی نظارت بر اراضی، از دیگر اقدامات شکل گرفته در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است و با کمک فناوری نوین همه اطلاعات ثبت و از راه دور نیز می‌توان این اراضی را تحت کنترل قرار دارد.

کد خبر 5346637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha