۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۶

بخشدار معمولان:

دایک حفاظتی شهر معمولان با گذشت ۳۰ ماه هنوز اجرا نشده است

دایک حفاظتی شهر معمولان با گذشت ۳۰ ماه هنوز اجرا نشده است

پلدختر- بخشدار معمولان گفت: دایک حفاظتی شهر معمولان با گذشت ۳۰ ماه از سیل تا کنون اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حبیب الله موسوی روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر اظهار کرد: بخشی به طول ۸۵۰ متر از دایک حفاظتی معمولان اجرا شده و یک هزار متر باقی مانده این دایک که دقیقاً نقطه تهدید ورود سیلاب به منازل مسکونی بخش غربی این شهر است همچنان متوقف مانده است.

وی افزود: متأسفانه علی رغم بیش از یک سال پیگیری، پیمانکار آب منطقه‌ای لرستان تا کنون اقدامی نکرده و ادامه پروژه دایک حفاظتی متوقف شده که زندگی ساکنان را تهدید و آنان از این مسئله گلایه مندند و در صورت وقوع سیلاب احتمالی مکانی برای جابجایی و به طور کلی امکان جابجایی ندارند.

بخشدار معمولان گفت: لازم است در فرصت باقی مانده تا آغاز بارندگی آب منطقه‌ای لرستان اجرای دایک حفاظتی معمولان را در راستای رفع نگرانی و دغدغه مردم تکمیل کند و در غیر این صورت ما را یارای رویارویی با مردم نیست و مدیرکل مربوطه باید با حضور در منطقه خود پاسخگوی مردم باشد.

موسوی افزود: اکیپ‌های راهداری شهرستان پلدختر به دلیل حساسیت موضوع و مدیریت بحران‌های احتمالی، قبل از آغاز بارندگی امکانات و تجهیزات خود را در معمولان باید مستقر کنند.

وی به گلزار شهدای معمولان اشاره کرد و یادآور شد: پیمانکار این پروژه فعالیت خود را از پایه آغاز کرده اما قسمت مهم این پروژه مربوط به قبور مطهر شهدا است که با نخستین بارندگی در معرض خطر ریزش ترانشه قرار دارند و انتظار می‌رود جلوگیری از ریزش به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد که اگر این اتفاق بیفتد موجب آبرو ریزی است.

بخشدار معمولان افزود: شرایط پل فلزی روستای افرینه با ۲۰۰ خانوار و ۵۰۰ نفر جمعیت و سه روستای دیگر به گونه‌ای است که با نخستین بارندگی ارتباطشان با سه روستا قطع می‌شود این در حالی است که با ۵۰۰ میلیون تومان قابل حل است، اما در صورت عدم رسیدگی و قطع پل با پنج میلیارد تومان درست نمی‌شود.

موسوی گفت: هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان اقلام کمکی را قبل از بارش‌های احتمالی و قطع ارتباط جهت اسکان اضطراری در سالن چند منظوره این شهر باید دپو کند.

وی به سایت سیل زدگان شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: متولی این سایت که مشکلاتی دارد، بنیاد مسکن است که زیر بار تعهداتش نمی‌رود و بهره بردار آن شهرداری است که باید آن را تحویل بگیرد و باید تعیین تکلیف شود.

بخشدار معمولان به پل‌های موقت بخش معمولان اشاره کرد و یادآور شد: پل‌های چم شهران به صورت موقت بنا شده و پل‌های تودارشاکرمی، دارباغه تایی، بردگلان سوخته و مون بن لار نیاز به تعیین تکلیف دارند.

موسوی افزود: علی رغم گذشت ۲ سال و نیم از وقوع سیل همچنان مخاطرات و عواقب آن گریبانگیر مردم است.

وی گفت: پل چول هول به عنوان تنها جایگزین اضطراری محور معمولان به سمت آزاد با نخستین بارندگی قطع می‌شود.

بخشدار معمولان افزود: پشت تنگ شاکرمی و آمیران کوشکی با جمعیت قابل توجه مشکلاتی دارند که باید برطرف شوند زیرا اگر فکری به حال آنها نشود با نخستین بارندگی جاده‌های ارتباطی قطع می‌شوند.

کد خبر 5347143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha