۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

امام جمعه شهرکرد:

کتابخوانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ حل مشکلات اقتصادی خواسته مردم

کتابخوانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ حل مشکلات اقتصادی خواسته مردم

شهرکرد- امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کتاب در جامعه ما جایگاه خود را ندارد، گفت: کتاب‌خوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه قرآن بهشت و جهنم را برای اصحابش یادآوری می‌کند، اظهار کرد: دستیابی بهشت با کار نیک و دوری از گناه امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه حرص قیامت بزرگ است، عنوان کرد: در قیامت کسی متوجه دیگری نیست و هر فرد گرفتار عمل و پرونده خودش است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت درس گرفتن و استخراج سبک زندگی از قرآن، تصریح کرد: خداترسی با خداشناسی تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه قسمت زیادی از خدا شناسی با تفکر تحقق پیدا می‌کند، ادامه داد: قرآن در آیات متعدد مردم را به تفکر دعوت می‌کند که این نشان دهنده اهمیت این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه فرد خداشناس از اعمال خود می‌ترسد، گفت: با بالا رفتن تقوا در جامعه بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت مطالعه، اظهار کرد: کتاب در جامعه ما جایگاه خود را ندارد و انس به کتاب ضعیف است.

حجت الاسلام نکونام کتاب را راهی مناسب برای هدایت بشر دانست و تصریح کرد: قرآن در رأس کتاب‌ها قرار دارد اما در میان افراد جامعه مهجور است.

وی با بیان اینکه مشوق‌ها برای مطالعه در جامعه ضعیف است، عنوان کرد: کتاب سازنده، جهت دهنده، مطمئن و هدایتگر در جامعه کم نیست و باید آنها به افراد معرفی شوند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حضرت معصومه (س) برکات ایمانی، علمی و فقهی بسیاری را برای جامعه دارد و یک الگو بسیار ارزشمند برای دختران است.

حجت الاسلام نکونام به مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم در تلاش است تا جلوی گرانی‌ها را بگیرد و مسئله تورم و مشکلات معیشتی را حل کند.

وی با بیان اینکه دست‌هایی در بدنه اجرایی و برخی شرکت‌ها به دلیل منافع خود کار شکنی می‌کنند و مانع حل این مهم می‌شوند، گفت: مردم با صبوری به دولت کمک می‌کنند تا این معضل بزرگ حل شود.

امام جمعه شهرکرد مشکلات اقتصادی موجود جامعه را میراث مسئولان گذشته عنوان کرد و افزود: حل این مسئله سخت اما شدنی است که دولتمردان باید با تمام تلاش این مسئله مهم را که بر زندگی مردم اثر گذاشته حل کنند.

کد خبر 5349764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha