۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷

امام جمعه اسالم:

مسئولان سیاست خارجی سرنوشت معیشت مردم را با مذاکرات گره نزنند

مسئولان سیاست خارجی سرنوشت معیشت مردم را با مذاکرات گره نزنند

اسالم- امام جمعه اسالم با اشاره به تغییر نگاه سیاسی در زمینه تکیه به قدرت های خارجی، گفت: مسئولان سیاست خارجی سرنوشت معیشت و اقتصاد مردم را با مذاکرات گره نزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به بیان اهمیت و فضیلت زیارت آن حضرت و نقش ایشان در تشکیل پایگاه جهانی مکتب اهل بیت (ع) در قم پرداخت.

امام جمعه اسالم با اشاره به گرانی‌های افسار گسیخته و عدم کنترل قیمت‌ها توسط نهادهای نظارتی، افزود: دولت باید برای کنترل گرانی‌ها کار اساسی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر همه می‌دانند مردم گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، گفت: آسیب شناسی ها به خوبی انجام شده و امروز زمان اقدام و عمل مناسب برای مبارزه با گرانی‌ها و مهار تورم است.

امام جمعه اسالم با تقدیر از دستور رئیس جمهور در لغو افزایش بدون مجوز خودروسازان، اضافه کرد: مردم چنین اقدامات انقلابی را می‌پسندند و انتظار دارند در مبارزه با همه گرانی‌ها شما و دولت شما اینگونه وارد میدان شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن دور جدید مذاکرات هسته‌ای، افزود: مذاکرات باید نتیجه محور باشد وگرنه مذاکره برای مذاکره مانند کوبیدن آب در هاون است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه در روند مذاکرات باید مسائل اقتصادی را از مذاکرات جدا کرد و سرنوشت معیشت مردم را به مذاکرات گره نزد، اظهار کرد: برای انجام مذاکرات باید با دست پر به میدان رفت و این جز با توسعه فناوری هسته‌ای مسیر نخواهد شد.

وی همچنین تغییر نگاه سیاسی و عدم اتکا به کشورهای غربی را نکته مهم دیگری دانست که در سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم مشهود است و توسعه روابط با شرق و عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای را مصداق بارز آن دانست و گفت: هر چقدر در مسائل مختلف اقتصادی و تجاری نیازمان را به غرب کمتر کنیم آنها خودشان به دنبال نتیجه بخش بودن مذاکرات خواهند بود.

امام جمعه اسالم از عموم شهروندانی که تا کنون نسبت به انجام واکسیناسیون واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند خواست جهت پیشگیری از اوج گیری مجدد این ویروس سریع‌تر به دریافت واکسن اقدام کنند.

کد خبر 5349797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha