۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

پرورش ۳۹۰۰ تُن انواع ماهی طی ۷ ماه ابتدایی سال در استان تهران

پرورش ۳۹۰۰ تُن انواع ماهی طی ۷ ماه ابتدایی سال در استان تهران

ری- قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تعهد تولید ۷ هزار و ۵۰ تُنی ماهی تا پایان سال گفت: طی ۷ ماه ابتدایی سال جاری ۳۹۰۰تُن انواع ماهی خوراکی در استان تهران تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سراب نشین بعد از ظهر سه شنبه در مراسم آغاز برداشت ماهیان گرم‌آبی استان تهران که در دریاچه عشق آباد شهرری برگزار شد با اشاره به اینکه طی ۷ ماه ابتدایی سال جاری میزان یکهزار و ۳۰۷ تن از انواع ماهی‌های کپور در استان تهران تولید شده است اظهار داشت: شهرستان‌های پیشوا و ورامین دارای بیشترین تعداد واحدهای تولید ماهی‌های گرمابی هستند.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه شهرستان ری به دلیل استقرار واحدهای کلان تولید ماهی گرمابی سالانه ۴۵۰ تن ماهی تولید می‌کند و به همین لحاظ به عنوان قطب اصلی تولید ماهی استان تهران مطرح است گفت: تقریباً تمام تولیدات شیلات استان در بازار بزرگ مصرف کلان شهر تهران مصرف می‌شود و برای بخش اندکی نیز به جهت صادرات به سوریه برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص صنایع تبدیلی شیلات استان تهران بیان داشت: در حال حاضر ۵۲۴ مزرعه ماهی گرمابی و ۳۳۴ مزرعه ماهی سردآبی، ۱۱ واحد تولید کنسرو و بسته بندی ماهی در استان تهران وجود دارد که هفت واحد آن فعال هستند.

سراب نشین در ادامه در خصوص میزان تولید ماهی در استان تهران عنوان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال ۱۴۰۰ مقرر شده بود که تا پایان سال هفت هزار و ۵۰ تن انواع ماهی خوراکی در استان تهران تولید شود که در هفت ماهه اول سال جاری سه هزار و ۹۰۰ تن تولید شده است.

کد خبر 5353483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha