۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

رئیس هیئت کشتی بانوان خراسان‌جنوبی:

کمبود مربی مهمترین مشکل ورزشکاران رشته «آلیش» در خراسان‌جنوبی است

کمبود مربی مهمترین مشکل ورزشکاران رشته «آلیش» در خراسان‌جنوبی است

بیرجند-نایب رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی گفت: کمبود مربی در استان و نبود سالن تمرین برای بانوان از مهمترین مشکلات ورزشکاران رشته «آلیش» یا همان کشتی بانوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه احراری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی از لحاظ جسمانی و فنی در زمینه کشتی بانوان پتانسیل‌هایی بسیار خوبی داریم و از این جهت می‌توان به این رشته نگاه ویژه‌ای داشت.

نائب رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در گذشته کشتی گیرانی از خراسان‌جنوبی در اردوی تیم ملی حضور داشتند، بیان‌کرد: هدف ما بر این است که با حمایت ها در این رشته بتوانیم کسب مدال داشته باشیم.

احراری با تأکید بر اینکه توسعه کشتی بانوان در خراسان جنوبی نیاز به فرهنگ سازی دارد، ادامه داد: شاید برخی به واسطه عدم آگاهی این رشته را مناسب با خانم ها تصور نکنند در حالی که پوشش و لباس کشتی کلاسیک بانوان یا همان آلیش شبیه جودو و پوشیده است.

وی افزود: در گام بعدی، مدنظر ما این است که در این رشته به خانم‌ها بودجه سال های تمرین و مربی حرفه‌ای اختصاص داده شود.

نائب رئیس هیئت کشتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمبود مربی در سطح استان و نبودن سالن تمرین برای بانوان از مهمترین مشکلات ما است، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر با برگزاری دوره‌های مربی‌گری با مجوز فدراسیون و مشخص کردن سالن تمرین بانوان این مشکل حل شود.

احراری یادآور شد: به جذب استعدادهای خوب و آینده روشن برای این رشته ورزشی در پرتو حمایت‌های رئیس هیأت کشتی استان بسیار امیدواریم و استقبال بانوان نیز از این رشته تاکنون بسیار خوب و قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌توانیم از استان‌های مطرح در این رشته ورزشی باشیم، گفت: در سال ۹۸ ما میزان تیم ملی کشتی بانوان بودیم و این اتفاقات می‌توان به آشنا شدن مردم و علاقمندان به ورزش به این رشته کمک کند.

نائب رئیس هیئت کشتی خراسان‌جنوبی یادآورشد: در صورت موافقت فدراسیون، تمایل داریم میزان مسابقات منطقه‌ای بیشتری باشیم.

کد خبر 5354114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha