۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس:

شاخص رشد تولید مطلوب نیست/ بازآفرینی نظام تولید

 شاخص رشد تولید مطلوب نیست/ بازآفرینی نظام تولید

ساری- رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص تولید و رشد آن مطلوب و خوب نیست، بر لزوم مانع زدایی برای رونق کسب و کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس الدین حسینی ظهر پنجشنبه در همایش جهش تولید با اشاره به نامگذاری چند سال اخیر به نام تولید اظهار داشت: متأسفانه شاخص تولید ناخالص ملی و تولید طی یک دهه اخیر چندان مناسب نبوده و تولید رشد خوبی نداشته است و متناسب با سرانه جمعیت نبوده است.

وی با اظهار اینکه سال جاری بر مانع زدایی ها و پشتیبانی‌ها تاکید بیشتری شده است، افزود: در کمیسیون جهش تولید طبق تقسیم کار تلاش داریم با هماهنگی با بخش‌های مختلف موانع فراروی را حل کنیم و تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار از جمله اقدامات است.

وی با بیان اینکه این طرح در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار می‌تواند در رونق کسب و کار مؤثر باشد.

حسینی یادآور شد: زنجیره مفقوده رونق تولید در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و باید موانع فراروی برطرف شود و به جای دست اندازی باید فرایند مجوزها را تسهیل کنیم.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازآفرینی نظام تعاونی و تولید از جمله طرح‌هایی است که در کمیسیون جهش تولید در دست بررسی است و باید ساختار موجود در این بخش بازآفرینی و بازیابی شود.

وی با اظهار اینکه مازندران چهار درصد جمعیت کشور، ۱.۵ درصد مساحت کشور و سهم استان از تولید ناخالص ملی را ۳.۲ درصد ذکر کرد و گفت: اگر درآمد سرانه کشور ۶۰ میلیون تومان باشد، درآمد سرانه در استان مازندران ۴۵ میلیون تومان اس ت.

کد خبر 5354964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha