۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹

رئیس سازمان صمت البرز خبر داد؛

سهم ۸ درصدی البرز از تعداد صادرکنندگان نمونه کشوری

سهم ۸ درصدی البرز از تعداد صادرکنندگان نمونه کشوری

البرز - رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به سهم ۸ درصدی این استان از تعداد صادرکنندگان نمونه کشوری در سال گذشته گفت: توسعه صادرات غیر نفتی توسط دولت به جد دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی ظهر پنج‌شنبه در بازدید از یکی از صنایع غذایی استان البرز با تقدیر از عملکرد درخشان این شرکت در حوزه صادرات، تصریح کرد: البرز به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید و صادرات انواع محصولات مرتبط با صنایع غذایی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۸۲ واحد فعال در حوزه صنایع غذایی در استان البرز مستقر هستند که با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال، امکان اشتغالزایی مستقیم را برای حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم نموده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تعداد طرح‌های توسعه‌ای در حوزه صنایع غذایی استان البرز را ۱۶ مورد با ظرفیت سرمایه گذاری بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و از اشتغالزایی ۷۴۰ نفره این طرح‌ها در سطح استان خبر داد.

ربیعی گفت: هم اکنون در حوزه صنایع غذایی استان، ۱۴۱ فقره جواز تأسیس با امکان سرمایه گذاری بیش از ۳۸۲ هزار میلیارد ریال صادر شده است که شرایط را برای اشتغالزایی بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم خواهند آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به سهم ۸ درصدی این استان از تعداد صادرکنندگان نمونه کشوری در سال گذشته، تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص با اولویت کشورهای همسایه در دستور کار ویژه وزارت صمت و مورد تاکید دولت است.

ربیعی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیم حضور و فعالیت برندهای معتبر ملی و بین المللی و واحدهای برتر صادراتی در استان البرز، سازمان صنعت، معدن و تجارت با اولویت گذاری و پیگیری مسائل مرتبط با این واحدها، در صدد افزایش سهم صادرات غیرنفتی استان در سطح کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان تصریح کرد: قدردانی و حمایت بی دریغ از تلاش‌های خستگی ناپذیر صنعتگران زبده و صادرکنندگان توانمند استان یکی از اولویت‌های سازمان صمت و مایه مباهات و از افتخارات این مجموعه است و قطع یقین این برنامه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5365976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha