۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸

فرماندار قرچک:

۸۲ درصد از جمعیت هدف در قرچک واکسن کرونا دریافت کرده اند

۸۲ درصد از جمعیت هدف در قرچک واکسن کرونا دریافت کرده اند

قرچک- فرماندار قرچک گفت: ۸۲ درصد از جمعیت هدف در قرچک نوبت اول و ۷۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت واکسیناسیون در قرچک اظهار داشت: به لطف خداوند، برنامه‌ریزی صورت گرفته در دولت، تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و همکاری آحاد مردم، وضعیت ابتلاء به ویروس کرونا در کشور رو به بهبودی بوده و قرچک نیز از این موضوع مستثنی نیست.

خطیبی افزود: خوشبختانه در ۹ روز اخیر فوتی ناشی از کرونا در شهرستان نداشته‌ایم و درصد بستری‌ها نیز نسبت به ۹ روز مشابه قبل کاهش قابل توجهی داشته اما هیچ‌گاه نباید روند پیشگیرانه مورد غفلت قرار گیرد چراکه این ویروس همچنان فعال و با نوع جدید نمایان شده است.

وی بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، رصد وضعیت بیماری در بین دانش‌آموزان و آموزگاران برای شناسایی به موقع آسیب‌پذیری احتمالی امری ضروری است که باید در قرچک نیز جدی گرفته شود.

فرماندار قرچک گفت: لزوم ترویج امر واکسیناسیون و اقناع‌سازی جامعه هدف باقی‌مانده برای انجام این کار ضروری است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای این امر استفاده کرد.

خطیبی افزود: پایگاه تجمیعی پویینک و سایر پایگاه‌های سلامت برای انجام واکسیناسیون فعال بوده که از مردم عزیز تقاضا داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران هرچه سریع‌تر به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ مدرسه در قرچک مجوز دارند که به صورت ترکیبی و اقتضایی امر تدریس را به صورت حضوری داشته باشند که این مهم در حال انجام است گفت: مدارس باید دستورالعمل‌ها را در قالب کمیته سلامت اجرا کرده و وضعیت دانش‌آموزان را به طور مرتب رصد کنند.

خطیبی عنوان داشت: اداره صمت و اتاق اصناف با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات باید به‌طور مرتب فعالیت صنوف پرخطر از جمله تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، پاساژهای سرپوشیده، چای‌خانه‌ها را مورد نظارت قرار دهد.

کد خبر 5367109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha