۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶

معاون دادستان قزوین:

موضوع پیشگیری از وقوع جرم را به باور مدیران تبدیل می‌کنیم

موضوع پیشگیری از وقوع جرم را به باور مدیران تبدیل می‌کنیم

قزوین- معاون دادستان قزوین گفت: ما به جد پیگیری موضوع پیشگیری از وقوع جرم هستیم و پیگیری را به حدی ادامه می‌دهیم که این امر به باور مدیران بدل شود.

به گزارش خبرنگار مهر علی فولیان در سومین نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین که ظهر دوشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد با اشاره به وظیفه قانونی قوه قضائیه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: علاوه بر قوه قضائیه کلیه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌ها باید پای کار پیشگیری از وقوع جرم باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: پس از وقوع یک جرم بنا بر قانون با مجرمین برخورد می‌کنیم و قانون را به دقت اعمال می‌نمائیم ولی نباید فراموش کرد که وقوع جرم ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

فولیان تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدام بهنگام مدیران و دستگاه‌های متولی هستیم چرا که در غیر این صورت جرایم زیادی به وقوع می‌پیوندد و در ادامه شاهد ازدیاد پرونده‌های قضائی در دستگاه قضا هستیم و نمونه این موضوع هم پرونده‌های بی شمار تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز است، اگر به این موضوع توجه می‌شد ما هرگز با مشکلات شهرک دانش که هر روز موضوع جدیدی به همراه دارد رو به رو نمی‌شدیم.

این مسئول ابراز کرد: ما به جد پیگیری موضوع پیشگیری از وقوع جرم هستیم و به قدری پیگیری می‌کنیم که این امر به باور مدیران بدل شود و در برنامه ریزی های خود طوری رفتار کنند که کارکرد پیشگیرانه داشته باشد.

وی یادآور شد: این مسئله باید تبدیل به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب جامعه و دغدغه همگانی شود و در این راستا کمک رسانه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

معاون دادستان استان قزوین به موضوع گشت‌های رضویون اشاره کرد و گفت: این طرح از طرح‌های خوبی بود که متأسفانه کم رنگ شده است و ما آمادگی داریم پشتیبانی‌های لازم و دلگرمی‌های مورد دغدغه بسیجیان در راستای از سرگیری این موضوع را انجام دهیم.

فولیان به قرارداد مابین سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین و دستگاه قضا هم اشاره کرد که اقدامات لازم در راستای انجام تفاهم انجام شده است و با بررسی‌های نهایی برای تقویت پیشگیری از وقوع جرم و چند موضوع دیگر این تفاهم نامه در هفته آتی مورد انعقاد قرار می‌گیرد.

کد خبر 5369186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha